Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 19 juli 2009

Läckra tyger och gamla plåtburkar

Var på ett litet loppis i Frändefors i förrgår och hemma hos en bloggkompis/sköterskekollegas loppis idag så nu har jag har jag fått mättat loppissuget LITE...
I Frändefors fick jag tag på dessa fina gardinlängder och kappor. Tio kronor per styck. Tanken är att jag ska ha dem i mitt burspråk..., vi får se..... Visst är tyget superfint? Och vad sägs om denna gamla plåtburken för 35kr? Ljuvlig.....
Hos min kompis hittade jag denna duk för en tia... Också läcker tycker jag. Lite påskkänsla??

Min kompis hade så jättemycket fina (och billiga) plåtburkar. Den här stora fina för 30kr.......och den röda för en tjugolapp.

Jag köpte en till, rund kakburk med rosor på. Den fick bli en "gå-borts-present" till min goa kompis Annelie som vi var hemma och drack kaffe hos i samband med mitt loppisbesök. Är jättenöjd... Känner att jag storfyndat idag. Nu ska jag bara klura ut vad jag ska fylla burkarna med......

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga fynd, tänk att man aldrig blir nöjd :)

    SvaraRadera
  2. Ojojoj vilka fynd du gjort, grattis!!

    SvaraRadera
  3. Vilka ljuvliga burkar!!! Å vilka priser..(annars brukar ju de flesta kommit på att såna där kan man ta Bra betalt för...)
    Vilken flax!!!!
    Ha det!

    SvaraRadera
  4. vilka priser på så fina burkar....vilka fynd.
    Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  5. Hej
    Vilken härlig blogg! en massa roligt att spana på i ert hem. Jag är ju också en loppisråtta =) och älskar härliga fynd.
    Tack för besök hos mig, välkommen åter!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!