Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 1 juli 2009

Lite mer loppisfynd!

Var som tidigare nämnts på bagageluckeloppis i helgen. Jag, maken och våra tre grabbar tog husvagnen och ställde oss med våra prylar tillsammans med två vänner. Roligt att få sälja av lite brôte..., men kom hem med en del nytt...;-D
"Gabriel" är denna vas etikettmärkt med. Har sökt lite på nätet men hittar inget om den. Nån som känner igen den? Snygg var den iallafall och för endast en tjuga blev den min!

Denna fina klockan hittade jag på en loppis igår. Urverket fungerar inte men för en femma så GICK det bara inte att lämna kvar den...... Det är ju lätt att byta och jag tyckte att den var enormt fin!
Jag har en väldig svaghet för ljusstakar i alla dess former. Denna gav jag trettio kronor för. Jag har en likadan redan.... Fast med röd sten i mitten och gröna runt om.... Krukan är också ett loppisfynd... Gillade den radikalt gula randen på mitten.....
Emaljgrytor är roligt. Kanske inte nödvändigtvis till just att ha mat i.... Dessa fyra gav jag trettio kronor för....

En liten nyinköpt klassiker...... Gamla plåtburkar är fina och jag börjar få en riktig liten samling av gamla godingar i matrummet. Och detta är alltså det senaste tillskottet.

7 kommentarer:

  1. Är det en hyllbård jag ser på sista bilden, den med burken? Var har du fått tag i den? Loppis eller i butik? Vill ha till mina köksskåp!

    SvaraRadera
  2. Jag köpte hyllbården på Erikshjälpen i våras...., behöver du mycket?

    SvaraRadera
  3. Ja, mycket, cirka sex meter, vill ha enhetligt till alla köksskåpen. Har aldrig sett hyllbårder på loppisar, men kanske inte spanat ordentligt. Tack för länken till den där bloggen som säljer hyllbårder som du lämnade hos mig!

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad kul att du tittade in hos mej; så hittade jag ju till dej också...
    Javisst är det spännande med loppis!!! Återvinning är kanon. Vi har dessutom turen att ha en bra Återvinningsbutik både här i våran stad och i grannstaden, samt roliga Röda Korset affärer...
    Såg att du också har en till blogg; den var också trevlig!!! Jag länkar till dej, så jag hittar tillbaka.
    Stå på dej i kampen mot Försäkringskassan; det måste du. Kanske din läkare behöver hjälp av sina chefer att formulera sjukskrivningen...?

    SvaraRadera
  5. Hej
    ja här i österlen är så kanon vi laddar batterierna ,jag har även lyckats få maken att stanna vid två loppisar! du har fyndat du med ser jag ,ytterkrukan gillar jag burken jag är galen i burkar,skall köpa en vit billybokhylla på ikea den med vitrindörrar ska ha den i köket med vackra saker bla burkar som jag änvänder ,så ser jag mina saker.
    ha det gott i sommar ,vi hörs /Lisbeth

    SvaraRadera
  6. Jag har nyss oxå hittat en Gabriel-vas med samma mönster som din men min har inga vita fält på utsidan och formen är mer som ett vanligt dricksglas. Köpte oxå min för en tjuga!

    Hyllborder har jag sett massor på loppisar nu i sommar, man får leta på lite knasiga ställen...

    SvaraRadera
  7. Jag har nyss hittat en Gabriel-vas jag oxå. Min har en enklare form, som ett dricksglas och utsidan har samma mönster som din men inga vita fält på utsidan. Ska se om jag lyckas fota den...

    Hyllborder finns det massor av på loppisar, särskillt såna där skräp-loppisar.... Fast man får leta på lite konstiga ställen för att hitta dem. Had ejag vetat att nån kunde vara intresserad av dem hade jag köpte dem men det gjorde jag inte...

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!