Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 29 juli 2009

Pyssel och fynd

Var hemma hos min bror och svägerska och fick lite fika igår. De hade så häftiga servetter och jag passade på att stjäla med mig två hem....Visst blir det häftigt att rama in dem i gamla ramar? Jag tror att dessa ska få åka upp på matrums-väggen..... Gottegris-tavlor.....:D
Jag gillar Myrorna i Trollhättan. Min upplevelse är att det nog är snäppet dyrare än gängse loppispris....., men det kan det vara värt. Fina, fräscha lokaler, ordning på prylarna och bra personal! Dagen igår, innebar spralliga huliganbarn till trots, en del fynd.....
Två djupa fat: Rörstrands "Kim" fick jag hosta upp en tia för -har aldrig sett denna variant tidigare men tyckte att färgerna var fina.
Klassikern "Grön Anna". 40kr fick jag ge för fatet. Det var i absolut toppskick och dessutom samlar pappsen på detta porslin. Så nu kan jag skryta med att ha novembers Fars Dags-gåva fixad rekordtidigt!
Dessa söta kopparna med fat gav jag en tia styck för.....En femma för den här thémuggen.....Ett härligt grönt retro-tyg......och så en närmare kik..... Jag tycker det är snyggt med klara, sköna färger. Det får inte vara ALLTFÖR murrigt.... Men detta tyget föll jag handlöst för. Roligt också var att det var så mycket, ca 6 meter.En fin brun-vit duk inhandlades.....Fick en liten "pepparkaks-känsla" av mönstret.....Ett "mjukistyg" med orange mönster....Närbild......

Detta har jag redan hunnit sy ett par byxor till lill-sonen av..... Jag är inte världsbäst på att sy men tyckte ändå att jag fick till det bra. Bilder på min snygging kommer........

2 kommentarer:

  1. Men du vilka fina tavlor det där kommer bli! Man blir ju riktigt sugen!
    Och jätte trevlig blogg förseten :)

    Brukar vara här och tjuvkika lite då och då och nu har jag startat upp min egen blogg om 50-tals keramik.
    Är det okej om jag länkar till din blogg från den?

    Mvh / Yvonne

    SvaraRadera
  2. Love kopparna! Och pepparkaksduken!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!