Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 8 juli 2009

Skjuter runt grejor!

Finns det något vackrare och mer hjärtevärmande att få än dessa sommarbuketter, fyllda med kärlek och inte ALLTFÖR varsamt plockade av små barnahänder????!
Just nu skjuts det runt möbler för det vilda i fru Retro-Tokigs hus.
När jag fixar om och donar i ett rum tenderar det ofta att bli grejor över....
"Och var ska jag nu sätta den här???! Hmmmm.... Okej.... Jag flyttar den dit.... Bra! ....men vart sjutton ska jag nu flytta den som stod DÄR förut???"Denna gamla symaskin var min mormors.... Och spegeln ovanför min morfars... Gamla, ärvda grejor som är lite speciella för mig. Båda har fått flytta ut ur sovrummet och står nu och hälsar välkommen i hallen istället.... Näpps.... Nu är det dags för miss Marple.....

5 kommentarer:

  1. hihihi, känner så igen det där med ommöbleringarna, fast det är nyttigt, o så nyttigt, för det rensar ju så skönt!!!
    MMmm, den där barn-buketten var ju väääldigt fin tycker jag...och jo, de är de bästa..det som plockats av våra små barnahänder...

    Kramis Lycke

    SvaraRadera
  2. Så vackra rallarrosor!!

    Jag har fått lära mina barn att det måste var lite längd på själkarna..... de har haft en tendens att bara plocka blommorna....

    Men då har de fått flyta omkring i en skål med vatten.

    Har också en gammal symaskin, som min mammas moster haft i sin affär, hon var körsnär och modist.


    kram

    SvaraRadera
  3. ja vad vackert.. det är så fint i sin enkelhet när barnen plockar blommor.. och så mycket kärlek i dessa buketter!

    SvaraRadera
  4. Härlig bukett!!!
    Känner igen den där sorten, det kan vara rötter å gräs blandat med vilda blommor samt blommor från rabatten och kanske persilja...Helt oemotståndliga!!!

    SvaraRadera
  5. Underbart härligt hem ni har :D

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!