Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 30 juli 2009

Syfrossa

Igår hade jag en "grejar-dag" då jag fick gjort massor. Eller som min bättre hälft sa; "Man får ta tillvara på rycket medans man har det!!!"
Inledde min dag med att få upp ett par gardiner i vårt burspråk. Jag hittade dessa på en liten loppis för några veckor sedan och de passade riktigt bra.... Och de nya gardinerna medförde ommöblering..., för jag kunde ju inte ställa soffan framför de långa gardinerna.... Sedan fick jag byta kuddöverdrag på prydnadskuddarna. Tittar ni noga ser ni att de är sydda av en bågformad fransgardin.... Jag brukar ha dessa till jul men nu fick de komma fram en aaaaning tidigare....
Mosaikbordet fick komma fram igen. Att pilla ihop det av trasigt porslin och kakel var ett av de roligaste projekt jag nånsin haft..... Har redan en liten hög med nytt porslinskross inför eventuellt framtida bruk...
Efter detta sydde jag nya överdrag till min lampa. Den har vita skärmar, men det blir så ruskigt ljust. Därför fick det bli tre lampöverdrag från ett IKEA-tyg som jag använt i lillkillens rum... MYCKET bättre!
Bakelsetavlorna (mina inramade servetter) gjorde sig riktigt bra på väggen.....Jag fick dessutom knåpat ihop en lååång gardinkappa av det sköna 70-talstyget som inhandlades på Myrorna häromdagen.....Det gjorde sig riktigt bra i vårt redan ganska så gröna tv-rum!
Symaskinen står fortfarande framme. Jag gav mig på att sy en väska nu ikväll..., men den blev inte riktigt som jag ville..... Jag ska nog ta ett varv på alla sybloggar och se om jag får några bra uppslag!

4 kommentarer:

  1. Men herregud vad du har pysslat och fixat!
    Ja det är väl bästa att köra så länge "rycket" varar ;-) Jag är likadan, på eller av.

    Kul at se hur du har det, tjusigt!
    Nu blev jag så inspirerad att jag nog måste pyssla lite själv i helgen.

    SvaraRadera
  2. WOW vad du varit produktiv *imponerad*

    SvaraRadera
  3. Att du hinner med så mycket på dina "grejardagar". Jag är verklingen imponerad!! Du måste ha snälla och lugna barn. Bordet blev jättebra!!

    SvaraRadera
  4. Tro mig... Inga snälla och lugna barn.... Bara make som fortfarande har semester! Och medan man grejar med allt kul så förfaller resten av huset. Det kommer surt efter om man säger så.... Men det kan det vara värt!!!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!