Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 30 augusti 2009

Bagageluckeloppis

Bagageluckeloppis.... I hällande regn/strålande sol/hällande regn/strålande....

Ja.., ni förstår väl?

Vi hade med oss husvagnen och kunde täcka våra prylar och ta skydd i den när det var som värst. Våra smågrabbar fikade och hade med sig lite att greja med inne i vagnen, även om 7-åringen HELST ville spankulera omkring bland de andra försäljarna och förhandla om priser och fynda..... Hu...., vad månde bliva av mitt lilla barn??!!!

Och VEM är han lik månntro??

Ett nytt brickband blev iallafall mitt för en tia...... Snyggt med äpplen tycker jag....


Dagens bästa fynd var dessa båda behållarna i plast. Jag fick båda för 90kr (prutade ner dem från 100kr) vilket kändes som ett helt okej pris. Har mina planer på att använda dem i husvagnen till sommaren. Två snygga, tyska keramikvaser för en tia styck.


Om vi lyckades sälja något själva? Jodå.... Några strålande buissness blev det ju inte tal om. Vädret skrämde bort många. Men vi lyckades kränga en hel del böcker och lite ramar och annat smått och gott.

OCH vi hade en himla trevlig dag ihop med våra kompisar som vi åkte dit med!

7 kommentarer:

  1. Nicccce...gillar ditt fynd brickband o brickan .)

    SvaraRadera
  2. SV: Jasså det är dax nu....att börja jobba? Hoppas att du slipper bli smittad av massa förkylningsbacillusker!

    Ja det var fruktansvärt tungt, det där med Dannes fd skolkamrat. Man känner liksom att "Det kunde lika gärna varit Danne"

    Man är van vid mycket svårare sjukdommar än förkylningar, så man tycker det " a piese of cake"

    Kram och lycka till på jobbet!!

    SvaraRadera
  3. HEJ! Länge sedan jag var här.. och jag hoppas min kommentar kommer att visa sig för dig :) Vad supersuperfina lakan och saker du fyndat!!!! Jag måste till ett roligt loppis NU känner jag!
    Kram Glitterblomma

    SvaraRadera
  4. Sara; Vurmar ju för brickband... Har tre hittills.....
    Carola; TACK! Jag behöver alla lyckosparkar jag kan få....
    Glitterblomma; Roligt att du kikar in igen!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Behållarna var ju kanonfina..och jag äälskar tapeten bakom...ojojojoj...!!! Ja, här har det också varit regn och sol omvartannat..inte så väldigt bra när huset ska färdigmålas..grrr..., men nu är det bara fönstren kvar...!!!
    Yes I keep on blinging...can´t stop....!!!

    Morgonkramar Lycke

    SvaraRadera
  6. En kommentar från mig också...

    Jättefina Västtyska vaser. De är min passion, tänk att det finns så otroligt många. -härligt med variation.

    Vilken fin blogg du har! Grattis!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!