Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 28 augusti 2009

Fynd av det mer textila slaget!:D

Har hittat 70-tals påslakan på Myrorna... Två stycken med tillhörande örngott.
Tycker det är fint att ha likadana i dubbelsängen. Hade det inte varit dubbeluppsättning så hade jag nog inte köpt dem. 50kr/påslakan och 35kr/örngott är mycket mer än vad jag brukar få ge! Jag har blivit lite bortskämd med bra priser här ute på landet är jag rädd.....Men visst är de läckra? Har tvättat upp dem och bäddat med dem idag. Så nu har man en höst-retro-säng!!!!!:DPå mina favvoloppisar i Mellerud kan man fynda rejält!
30kr för dessa båda, härligt mönstrade, gardinerna tycker jag är ett kanonfynd! (Ni tröttnar väl på min tvättlina men jag tycker att det är mycket lättare att visa grejorna när de är upphängda så!!!) Ett annat fynd var detta förkläde. Jag har samlat på mig en del sådana bara för de fina mönstrenas skull..........och en femma är ju överkomligt!Annars njuter vi av hösten härhemma. Min 17-åring är fenomenal på att hitta svamp. Han kom in med en hög häromkvällen. De räckte alldeles lagom till smörgås med smörstekta kantareller åt hela familjen. Och nu kom mannen hem efter att ha provskjutit med sin bössa. Han och vår 7-åring hade med sig ytterligare en keps (!) full med kantareller som funnits i skogen runt skjutbanan. Gott!

6 kommentarer:

  1. Åhh va gott med smörstekta kantareller! Mums =) Fina fynd du har gjort och i riktigt höstiga fina färger =)
    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Mmm det är ju härligt när man kan bjuda på sig själv..hihi..nja ungarna tycker väl att det är lite pinsamt att jag lagt ut fotot på min blogg..men vad jag vet så läser då inga utav deras kompisar min blogg så.. =)
    Mmm det var ett tag sedan jag sålde på loppis nu, men det blir nog nåt tag igen.. =)
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Jag vill också hitta kantareller, är helt värdelös på det :(
    får ta och köpa på konsum istället tror jag, blir så sugen. Egentligen fastnade jag för de fina mönstren så kom kantarellerna i slutet... :)
    /miia

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blog, sparar som favorit =)! Älskar påslakanen, ursnygga! Burkarna på min blogg är faktiskt nya! Köpta på Dollar Store, de små för 10:-/par och de stora för 10:-/st! Små fina fynd!

    SvaraRadera
  5. ja är det är otroligt vad du fyndar :)
    påslakna var jätte fina sen är dessa gamla så mjuka med :)

    SvaraRadera
  6. Oj, mycket fina tyger! Ja, det låter som du är lite bortskämd med bra loppisar och låga priser. Tycker 50 är billigt för påslakan... Bra fynd helt enkelt! :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!