Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 9 augusti 2009

Helgens fynd!

ÄNTLIGEN kom jag och min goda väninna Karin ut på en riktig loppisraid! Under vinterhalvåret så är vi alltid ute på lördag förmiddag..., men på sommaren brukar både jag och hon ha fullt upp med semester och familj och annat. Abstinensen efter en gemensam runda hade därför börjat sätta in nu....;-)
Vi styrde kosan mot Trollhättan.
På Myrorna hittade jag världens snyggaste handväska.... Den här turkosa godingen blev min för en femtiolapp.
Vet inte om den är gammal "på riktigt", men det är ju helt klart ett skönt retro-stuk på den!En trevlig favorit i repris är Tingeling i Trollhättan, en mysig antik/loppisaffär med lite av varje. Jag hittade detta tyget där. 25 pix fick jag ge! Läckert tycker jag.... Får se vad jag hittar på med det....
Dessa tefaten från UE blev mina för en femma vardera.
Det översta är bara stämplat med siffror och det understa heter "Trio".
Vi passade även på att besöka en fin liten gårdsloppis i Lane-Ryr. Denna udda mjölbehållare blev min för en tia. Dessa läckra, men lite missfärgade och krackelerade kryddburkar från Rörstrand kostade 25 kr/styck. Vitpepparburken är lagad men jag bestämde mig hastigt och lustigt för att patinan bara var charmig. Visst är de söta? Jag köpte även tre stycken klädda och målade stolar. En "Äpplet" för 25kr.....Och två såna här för 30kr/styck. Högst resonabelt tycker jag..., även om tyget ska bytas ut så fort som möjligt....., för det var VERKLIGEN inte min stil!!! Tur att jag har lite tyger att välja mellan! *hihi*

4 kommentarer:

  1. Oj oj vilka fina fynd du gjort! =) Me like!
    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Vilken ruskigt tjusig väska!

    SvaraRadera
  3. Härligt med en riktig loppisrunda, de kan man aldrig få för många av ;-)

    SvaraRadera
  4. Det övre fatet heter "Gavott", design Helmer Ringström. Trio finns i tre olika färger, spana in samlingen så ser du alla där!

    Jag har förresten några extra Gavott-koppar som står i hyllan... :-)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!