Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 2 augusti 2009

Keramikkrukor

Jag har på andra bloggar förstått att detta med keramik är en hel vetenskap och ett intressant kapitel för sig...
Jag har handlat på mig diverse krukor på olika loppisar i många år... Efter färg och form och sånt jag tyckt varit snyggt....
Temat i mina hallfönster är grönt och brunt....

Matrummet går i härligt blått.....Och dessa står i tv-rummet.

Krukor är roligt! Och man kan få FINA sådana för en spottstyver.... Jag köper ofta fina loppiskrukor och ger bort blommor i...... En snygg kvalitétskruka för en tia är mycket roligare än nåt nyproducerat för kanske en femtiolapp.....

4 kommentarer:

  1. Hej
    Nu har jag hittat in på den här bloggen också och varit runt och tittat en lång stund och minns ljuva 50-tal och 60-tal. Känner igen en hel del.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jag håller så med! Varför betala massor av pengar för nya ofta fuuula krukor när man kan få en vackert designad kruka för en tia. Det var en smart idé att ge bort blommor med en sån! Vad mycket fynd du gjort sen sist även om senaste loppisrundan inte gav så mycket...:D

    SvaraRadera
  3. Håller med! Så mycket fina krukor att hitta, personliga presenter som ingen annan kommer med!

    SvaraRadera
  4. Precis!

    Jag måste nog erkänna att jag har dille på krukor *visslar oskyldigt*
    När jag var yngre och bodde hemma köpte jag en massa krukor med kommentaren "jag behöver ju dessa när jag har något eget".

    Idag har jag de finaste krukorna i fönstren och sedan 2 fulla banankartonger i källaren. Tänk att ha massa härliga City och Pepitakrukor nedpackade för att de inte rymms någonstans *skäms*. Och trots detta kan jag inte lämna en blomkruka om den säljs till ett bra pris när jag hittar en. *fniss*

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!