Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 25 augusti 2009

Kreativ i kubik

Igår körde jag loppet..... Hann med så mycket. På bekostnad av allt trist och tråkigt...... En husmors alla måsten och borden ni vet.....
Har fixat lite i min minstings rum. Jag platsoptimerar lite kan man säga...
För är man yngst av fyra så får man det minsta rummet. Därför skruvade jag och mannen i mitt liv upp dotterns gamla avlagda loftsäng inne hos honom häromdagen. Ovanpå leklådan som han tidigare haft inunder sin vanliga säng lade vi helt sonika ett lock. Sedan skar jag ut en dyna av en gammal madrass och sydde igår ett överdrag till denna. Funkar alldeles utmärkt som en mysplats till lillen. Jag ska ta lite bättre foton när jag "blingat" klart..... (Ojjjj.., vad rödögd sonen blev här!)
Ett annat projekt som gått och gnagt i tankarna länge är detta.... Håller på att måla mitt mosaikbord.... Det blir så mycket finare i vitt än i brunt....
Sen är ju det den här porslinssamlingen som har en tendens att utöka sig.... Det behövs snygga hyllor att sätta upp allt fint på:-D
Min obehandlade tallrikshylla har fått sig en släng av penseln tillsammans med en annan hylla som jag haft undanlagd en tid. Nu ska det bara sandpappras och strykas en gång till.....

Och i matrummet står den här och väntar på mig......

Imorgon ska jag iväg en sväng till Vänersborg med dottern.

Funderar på att muta henne och försöka kika in på någon av mina favvoloppisar när jag är där.....

3 kommentarer:

  1. Jag måste också börja måla. Jag köper färg och mer färg och ytterligare färg och lite färg till. Men jag hinner aldrig måla...

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad du hunnit med mycket idag. Jag tycker inte att jag hinner med något, har liksom ingen ork. Och fler och fler beställningar får jag. Och det är väl bra i och för sej, men vill hinna väva lite roligt också.
    Ha det så gott nu.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  3. En tallrikshylla ska jag skaffa när jag får plats. Superfint ju!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!