Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 3 augusti 2009

KREATIVT KAOS

Visst känns det att sensommaren, och med den även hösten är på gång?
Jag tycker så mycket om alla fina färger utomhus vid den här årstiden....
Mmmmm.....
Men sen kommer man inomhus och det ser ut SÅ HÄR!
En klok människa som jag känner kallar den här "tok-kreativiteten" som jag, (och många med mig) stundtals drabbas av för ett kreativt kaos! Det låter helt klart bättre än "katastrof-röra"!! När man har ett oemotståndligt SUG efter att få mecka, greja, sy, piffa, måla och skapa...... Och ja..., jag är just nu inne i en period av detta kreativa kaos. Och visst... Det kan verka duktigt och ambitiöst... Men hallå! RESTEN av hemmet då? Det förfaller ju tyvärr gärna när jag i egenskap av mor och startmotor går igång på diverse olika projekt! Matrumsbordet är ofta rena katastrofområdet.....Men jag har bestämt mig för att gilla läget.... Idag har jag gjort ett mega-röj på förmiddagen... Sen kan jag med gott samvete ägna mig åt mitt kaos i eftermiddag!
Kommer ni ihåg det här? Min loppisduk?! I lördags var vi bjudna på kräftskiva hos min syster...
Och varför ha framförhållning? När man kan sätta sig 4 timmar innan kalaset börjar och börja sy på klänningen som man tänkt ha på sig?????I vanlig ordning får ni stå ut med en alltför rultig modell..... ("....och du skulle ju faktiskt kunna ta på dig lite smink också", sa min härligt ärliga 15-åring när hon skulle ta korten....) Men jag får bjuda på det!:oDBlev väldigt nöjd med klänningen faktiskt. Jag ska byta ut det röda bandet mot ett vitt! Hade inget annat hemma när jag kom på att jag skulle sy bara......
Snälla Annika med bloggen Med Utsikt Över Sjön har bistått mig med grundmönstret till denna. Och detta är min fjärde variant av tunikan... Och den som suttit bäst på mig hittills... Själv har Annika gjort jättefina tunikor som jag inte ens kommer i närheten av.... Men man måste ju börja i nån ände....... Jag sydde en blå som blev så fin... Men som inte alls passade på mig. På min goa kompis Anna däremot, satt den som smäcken! Roligt!

10 kommentarer:

  1. WOW vad läcker den blev, vad duktig du är!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad underbart att läsa ditt inlägg, jag förstår dig precis när det gäller kaos. Vilken underbart snygg klänning du hade sytt och fina detaljer, du är en perfekt modell med former som jag :)..Tycker om att läsa dina inlägg och gör det varje dag men hinner inte alltid kommentera. Men i dag tog jag mig tid. Tack för alla dina fina inlägg...Mvh Sara

    SvaraRadera
  3. Helena du är helt fantastisk duktig !!

    SvaraRadera
  4. antagligen är det så att nu när sommaren börjar gå mot sitt slut ,
    och man har bra vandrat om kring dessa sommar månader,
    Så har det kreativa vaknat till liv.. mitt kaos ser lika ut! Vill bara pyssla på med roliga saker!
    De övriga förfaller med blixtens hastighet...
    Klänningen är jätte fin! OCH du i den!!
    kram sus

    SvaraRadera
  5. Åh tänk om man kunde sy sina egna klänningar bara sådär i en handvändning. Det hade varit nått... Jättesnygg!! /Pernilla

    SvaraRadera
  6. Gud vad fin både du och klänningen är! Vadå rultig. Hmpff, du ser bara ut precis som jag. JAG är då inte rultig. ;D
    Superfin modell! Måste kika in till Annika och kika!

    SvaraRadera
  7. Carola: TACK!!
    Sara: Kul att du gillar bloggen! Jag ska berätta det där om "perfekt modell" för den skeptiska dottern.... Hihi....
    Anna: TACK!
    Skaffaren: *rooooodnar*
    Sus: Gott att höra att man inte är ensam!!!
    Pernilla:Hmmm... handvändning är väl att ta i. Är en MYCKET glad amatör!!:D
    Persilja: Det låter bra.... Då ska jag genast upphöra med att känna mig sån!
    Kraaaaaam till er alla!!

    SvaraRadera
  8. Jättefin klänning! Svårt impad av att man kan sno ihop en klänning så där bara!

    SvaraRadera
  9. Men tjena va snyggt! En riktig kanonklänning på en riktig kanonpingla :-)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!