Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 14 augusti 2009

Läcker 50-talslampa och Gefles Ylva.

Har ju redan "glimtat" lite om ett av dagens loppisfynd; En URSNYGG 50-talslampa!!!! Eller ja...., LAMPFOT snarare.... För skärmen ska bytas ut. Men det är svårt att hitta snygga lampskärmar till gamla lampfötter..... Lampskärmen som följde med var HISKELIG -iallafall till denna lampfoten.... Men 45 pix för denna goding kändes helt klart som ett fynd! Vad tycker ni?
Har googlat lite på märkningen i botten men blir inte klokare av det....

Sen har jag fått present idag!!! Av Karin, min loppisväninna! Hon har stenkoll på vad jag gillar. Dessa tre tallrikarna hade hon köpt mig.... De är märkta med "Gefle, Ylva". Läckra tycker jag! Tog en närbild på dekoren som tyvärr blev suddig..., men mönstret och färgerna syns ju iallafall!

Återkommer med mer bilder på mina andra inköp!

3 kommentarer:

  1. Superfina saker! Du är en riktig loppisexpert du!

    SvaraRadera
  2. Söholm = tillverkare, dom håller till på Bornholm i Danmark. Read some more på PES:
    http://www.precisensan.com/antikforum/search.php?searchid=863047

    SvaraRadera
  3. Godmorgon, ja denna lampan var så FIN, gillade porslinet med.. en lyckad "Runda" vilken underbart uppvaknande! så omtänktsamt!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!