Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 16 augusti 2009

Lördagsloppis del 1

Ingen lördag utan loppis! Igår var jag, maken och våra minsta huliganer på våra lokala "smyrna-loppisar" i Brålanda.... Hittade denna hushållsvåg för 40kr!! Jag tror att det ska hänga någon form av vågskål på armen till höger. Jag har googlat runt lite men inte hitta någon anna "Ticka-våg". Gillade den skarpt iallafall! ....och så dessa bestickslådor!! 1:-/del manar ju till fynd!
Hittade efter mycket rotande dessa fyra par med fina teakbestick. De är små och nätta... Vet egentligen inte vad man har dem till?! Sill? Ostbricka? De var snygga och det räckte för mig.
Rotade vidare och hittade dessa tre skedar och denna lilla kniv...
Ett UE-fat var dagens, för mig, mest udda fynd! Den vita dekoren runt syns bättre in reality.... Jag tror att det kan vara ett askfat. "GA" står för designern Göran Andersson har jag kunnat utläsa från er andra bloggare som kan lite mer om sånt.... Nån som vet något mer? 25pix för fatet kändes iallafall helt okej.
Jag har aldrig spanat på keramik förut. Men visst blir man inspirerad av andra bloggare? Och jag lär mig sakta men säkert. Tittade på det lilla fatet och tänkte att "det är säkert från Upsala Ekeby" och jovisst...... Roligt med nya infallsvinklar tycker jag!

6 kommentarer:

  1. Å besticken var ju jätte fina, vilket fynd!
    Kul att du börjar titta lite på keramik, lovar att det är lätt beroende framkallande ;-)
    UE fatet var ju jätte fint. Gillar när den bruna keramiken är blandad med vit glasyr.

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja, det finns mycket fint på Åhlens, men man får passa på när dom har rea..:)Jag pluggar till lärare, inte långt kvar nu, ska bli spännande att få komma ut och jobba!:) Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Ja, man blir inspirerad av andra bloggare. Och ibland kan man nästan se hur ett "ämne" sprids i vår retro-bloggosfär. plötsligt en vecka skriver alla om glas/tyger/keramik/något annat kul. Roligt!

    SvaraRadera
  4. tror det var små nätta smörgåsbestick du hittade

    SvaraRadera
  5. Tack för dina fina kommentarer på min blogg:)) Vilken fin blogg du har!!!

    SvaraRadera
  6. Tack för besöket på re-dizain:)
    Vad mycket fint du hittat!!! Brickorna är från IRA!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!