Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 17 augusti 2009

Lördagsloppis del 2

Snygga tyger är roligt.... Jag har dem gärna framme ett tag efter det att jag köpt dem... Hängande över en dörr eller uppnålade på väggen. Går och kikar på dem och klurar på vad jag ska hitta på för nåt kul med dem... I lördags fick jag tag på ett stort stycke av detta retrotyget........trodde jag! "IKEA 2007" står det i kanten! Haha... Men fint var det och med ett härligt mönster som jag verkligen föll för....
Sedan hamnade jag i en lite undangömd låda med påslakan.... Så fina! Tvättade dem genast och så ut på tork.... Blev mäkta nöjd när jag fann två likadana också.....Dessa örngotten var också ett fynd.... För en femma styck. En lapp i hörnet på varje örngott skvallrar om att de faktiskt är en reklam för Falu Rågrut! Jag drogs med tidernas värsting-nackspärr igår.... Vidrigt.... Men som ni ser.... Bättre sängläge kunde jag, min bok och min värmekudde inte haft! Jag har fått upp min nyinköpta gröna gardin också. Vår 17-åring kom in till mig i sovrummet igår... "Jahapp...." sa han, "här var det grönt!"
Och jodå..... Men grönt är skönt..., eller vad är det man säger? Och mina stackars barn har slutat förundras över de förändringar som ständigt sker i vårt hus.....

5 kommentarer:

  1. Oj vad mycket fint du har fyndat sista tiden! Dina brickor från "IRA" är ju riktiga kanonfynd du gjorde häromdagen ;-) Vad fint det ser ut i sovrummet med allt grönt!

    Tack för kommentaren om vårt kök. Jag tror och hoppas att vi från och med nu har bara seriösa hantverkare.....

    Kram Lotten

    SvaraRadera
  2. Tack Lotten! Ja.., brickorna blev jag himla glad över! Och seriösa hantverkare är ett måste. Vidrigt med folk som sjabblar!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina färger. man blir så glad av att gå in på denna sida.
    Ha det så bra. KRAM Björklyan

    SvaraRadera
  4. Du hittar mycket på dina rundor.. Tänk om man kunde hitta sånna tyger. Är tydligen i fel del av landet.. Jag och sambon får ta oss en tur till släkten i Trollhättan tror jag..

    SvaraRadera
  5. Birgitta! Tack!
    Myran! ...hittar mycket på dalslandsloppisarna.... Smyrnatanterna och jag har inte riktigt samma smak -vilket är tur!!! Det brukar vara riktigt billigt på kyrkornas second hand-affärer! Hör av dig när ni kommer neråt så ska du få en lista på bra ställen med fyndchans!!;-)
    Kramar Helena

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!