Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 17 augusti 2009

Lördagsloppis del 3

Här kommer den avslutande omgången av helgens fynd.... 30 kr kostade denna härliga och faktiskt fungerande lampfot i keramik..... Den är märkt "stengods" och "fischer" undertill. Tänkte att den skulle få stå bredvid akvariumet framöver....Två fyrkantiga fat för 10kr/st.... Vet inte riktigt ursprunget.... Kan det vara Jie? Kan urskilja "Made in Sweden" och "Syco" i botten på ett av faten.....
Har som synes en gurkburk och en smörburk i samma. De brukar få agera blomkrukor i vanliga fall men nu när jag hittade dessa faten ska de få stå och glänsa tillsammans ett tag tänkte jag... Blev även mycket glad när jag lite lätt skymd bakom en annan massa jox på en hylla hittade denna ljusstake. Har resonerat med herr Movarp om dessa ljusstakars ursprung tidigare..... Frågan var om designern var Gunnar Ander eller ej....... Har en två stycken tvåarmade ljusstakar som den här bak på bilden samt två andra "trearmingar" i samma stil. Gå in under "etiketter" och klicka på "ljusstakar" så får ni ett litet smakprov på mina övriga ljusstakar i samma stil.

6 kommentarer:

  1. Du löste ju det själv utan hjälp, står det made in Sweden, SYCO så är det Syco som tillverkat faten, JIE har inget med Syco att göra. Läs mer här:

    http://www.precisensan.com/antikforum/search.php?searchid=867742

    SvaraRadera
  2. Tillverkaren Syco har jag aldrig hört talas om! Jag får läsa på bättre;-)

    SvaraRadera
  3. Åh vad mycket fint du har fyndat på sistone, förstår att du är nöjd! =)
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Jag tackar för upplysningen om burkarna. Jag har en som det står SILL på, den har ett rött platt lock också. På min kan jag inte läsa något alls undertill så det var intressant att få veta att det var Syco som gjort dem.

    SvaraRadera
  5. Kul med Syco, hade tidigare inte sett en enda grej därifrån.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!