Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 15 augusti 2009

Mer av gårdagens fynd

Ujujuj...., nu är det så mycket loppis att jag har problem med att hinna blogga om det! Haha.... Kärt besvär! Idag har jag varit på två loppisar tillsammans med maken och våra två yngsta busmögel -och lyckades fynda ORDENTLIGT!! Så kul!
Men lugn och fin.... Har ju inte hunnit med gårdagens fynd helt ännu.... Jag och kompisen hann med fyra loppisar igår. Tre i Vänersborg (varav en var helt ny för mig -jag nästan skäms!!!) och en i Frändefors. På två av dessa blev det inköp!

Min önskan om att hitta en riktigt läcker retrobricka uppfyldes under gårdagens loppisraid -dubbelt upp!!!! Fina va? Och så två på samma ställe!!! Unbelieveble!!! Sen har jag ju svårt att lämna kvar riktigt fina textilier när jag hittar såna! Denna duken och gardinen åkte in i tvättmaskinen så fort jag kom hem.....

Lite närmare titt på dukens mönster.........och så gardinen.....

Denna hänger redan i vårt sovrumsfönster...... Lite synd är att jag aldrig hittar två likadana gardiner.... Vi har många rum med flera fönster och där är det ju lite kul med matchande gardiner. Eller? Man kanske ska vara mer djärv? Nja..., jag vet inte....

Mannen i mitt liv har farit i väg utåt västkusten för att köpa en plog (hans tredje!!!!!!) till grållen. "Men detta är en riktig Ferguson!" Jahapp?!!!! Att vi inte har nånstans som han kan ploga är liksom inte intressant i sammanhanget.... Jag har bestämt mig för att vara en god och framförallt tyst hustru i detta fallet! Han är ganska så vidsynt vad gäller min vurm för retro-prylar och loppande..., och ärligt talat så är grållen ganska rolig att ha!

Och som sagt..., en RIKTIGT givande tur har jag haft idag...... Ska plåta prylarna ikväll så att jag kan visa dem här sedan!

9 kommentarer:

  1. Hej! Vilka fina brickor! Har också varit på jakt efter snygga brickor, men har inte haft samma tur som dig..:)

    SvaraRadera
  2. Hej! Brickorna var ju riktigt fina och så har du ett brickband. Ha ha, mannen i mitt liv sa att förr hade de ett sådant där band med blommor på och hängde upp brickor i, istället för att ha dem i ett skåp och hela raddan rasar när man ska ha en bricka. Det sa han idag!!
    Man måste låta männen leka lite med sina traktorer med tillbehör. Då är det lättare att få som man själv vill.
    Vädersaiten tycker jag är riktigt rolig och likaså flaggorna som visar vilka länder som tittar in. Fick hjälp av sonen på semestern att få dit dem, annars har jag klarat av allt själv på min blogg och det är inte dåligt gjort av en 40-talist, som inte har så mycket datorvana. Men nu älskar jag att blogga och möta många trevliga människor i cyberrymden. Har faktiskt hunnit träffa några i verkliga livet också.
    Vad långt det här blev. Jag önskar dej en riktigt mysig helg.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  3. Klart din man ska köpa plogen, om det är en Ferguson.
    Signatur "Bonddotter"

    SvaraRadera
  4. Vad fina saker du hittat! Brickorna är underbara!!!
    Tyget i inlägget nedan köper jag mer än gärna av dig om du trttnar på det!

    SvaraRadera
  5. Haloj brickorna är bara underbarast ÅHHH vad avundsjuk jag blev! brick bandet är ljuvligt

    SvaraRadera
  6. ÅÅå brickorna vill ju JAG ha!!!!! Har en rostig bucklig i orange...:D Vill du byta den mot dina två? Mouhahaha?

    SvaraRadera
  7. Coola! Jag såg en burk med samma mönster och färg som den vänstra på en loppis på semestern, på den stod det IRA, Denmark. Sökte på det och hittade fler brickor och burkar med samma mönster i olika färger, bl.a. här:

    http://re-dizain.blogspot.com/2009/08/mina-samlingar-lonborg-cathrineholm.html

    SvaraRadera
  8. Karro; Tackar....
    Birgitta; Haha... Du får berätta för din man att det finns toknissor som jag som har brickband bara för att det är vackert!
    "Bonddotter"; Den är redan inköpt! DÄR har jag ingen rösträtt!
    Florin; Ja... Det är härligt! Vi kanske kan göra ett byte?
    Susanne; Tack!!
    Persilja; *funderar* men..., nej tack!;-D
    Herr Movarp; Tack för länken! Visst var det IRA! Kul!

    SvaraRadera
  9. Fin blogg och fina fynd! Jag har två sådana IRA burkar i samma färgskala som dina brickor. http://ingenfarapataket.blogspot.com/2009/06/fler-hyllor-och-burkar.html#links

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!