Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 31 augusti 2009

Nöden är uppfinningarnas moder!

Jag har målat ute på min glasveranda. Lite hyllor råkade ut för penseln. När vi sedan skulle få upp en av dem på väggen var den inte riktigt torr på baksidan..., med den följden att vi fick vitfärg på tapeten.
Och jag, mitt PUCKO, ger mig till att försöka gnugga bort det med lacknafta!!!Resultatet av detta tilltag hade ju varje normalbegåvad människa kunnat räkna ut på förhand! Jag blir så SUR på mig själv när jag handlar först och tänker sen.
Men inget ont som inte har något gott med sig. Lösningen fick bli att dölja min fadäs med ny tapet som häftades fast på baksidan!!!!
Blev så nöjd över mitt tilltag att även tallrikshyllan råkade ut för samma behandling.
Före......Efter.....Och så med lite snygga grejor i......
Mitt gamla porslin ser mycket mer "hemma" ut med denna bakgrunden tycker jag.
Vad är det man säger? Nöden är uppfinningarnas moder!!?:-D

9 kommentarer:

  1. Men vad fiffig du är!

    Det blev hur snyggt som helst!!

    Kramilikram

    SvaraRadera
  2. Ja det vart verkligen snyggt med vita hyllor!

    SvaraRadera
  3. Jag måste säga att några av de människor jag har haft mest utbyte av, är dom som handlar först och tänker sen :D

    SvaraRadera
  4. Det blev riktigt bra det där. En liten förändring som gör stor skillnad.
    Bra kämpat :)

    SvaraRadera
  5. jamen snyggt.. kanske tur i oturen att det blev en fläck.. jodå man är " klok" i sin iver :)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Riktigt snyggt! för att inte tala om dina tyska vaser! det är lätt att bli samlargalen, man kan hitta hur många som helst, i alla storlekar och modeller, och ingen är den andra lik! ska snart lägga ut lite kul jag hittade i helgen...oj,oj,oj vad nöjd jag är...
    lyckades få dit flaggräknaren men tydligen bara med amerikanska flaggor...
    ha det!
    //marie

    SvaraRadera
  7. Carola; jag var ju TVUNGEN att vara fiffig.....
    Loppisfia; Mmmm..., lite färg gör susen...
    Skaffaren; Jag tar det till mig och tröstar mig med det nästa gång som jag är lite för snabb i vändningarna:-D
    Jenny; TACK!:-D
    Myran; Ja.., det blev helt andra hyllor!
    Susanne; Och fläcken i sig har fått mig ÄNNU mer övertygad om att jag måste tapetsera om hela rummet!:-D Maken joddlar! NOT!
    Marie; Jag var inne på din länk om tyska vaser. Fanns ju hur mycket som helst ju. Hittade faktiskt en BAY-vas som var jättelik min röda!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Men guuuuuud vad snyggt det blev!!!!!!! Porslinet gör sig tusen ggr bättre med den bakgrunden!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!