Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 27 augusti 2009

Porslinsfynd

Igår besökte jag tre olika loppisar... I sällskap med mina barn. Min femtonåring stönar och stånkar över sin töntiga mor medan mina 7 och 4-åriga grabbar är riktiga entusiaster!

"Tvärs" heter denna fina burk med lock från UE. 75kr på Myrorna är väl inte något superpris kanske.... Men jag stod med den i handen och VISSTE att jag skulle hata mig själv om jag INTE köpte den. Superfin och inte en enda defekt. Dessutom mycket läckra färger -lite moderna rent utav?Ett lite billigare fynd, från 7:ans loppis i Mellerud.... En krona köpte jag det lilla tefatet till vänster för! Det trivs gott med mitt enda (och omhuldade) Mon Amie kaffefat. Och visst funkar det att ha dem tillsammans som ljusfat? Jag faller ofta för blåvitt porslin i alla dess former.....
Nästa, i mina ögon, MEGAFYND inhandlades på Smyrnaloppisen i Mellerud.
DECO-burken är näst intill felfri... Någon liten krackelering. Men tyvärr är locket ganska klumpigt lagat. Ska se om jag kan pilla bort klistret och göra om det på något sätt. Jag får hålla ögonen öppna efter ett passande lock! Extra kul tycker jag det är att handtaget är intakt. Lite ovanligt..... 65 pix för denna var helt okej! Mumma....
Nästa fynd var ett snyggt grytunderlägg. Tio kronor på samma loppis.....
Gillar ju äpplen så detta föll på "loppisläppen" direkt! Plattan är märkt med Rebar i botten. Gjorde även en del inköp av det mer textila slaget men jag återkommer med detta!

5 kommentarer:

  1. O du har målat o fixat ser jag... fint blir det ... o i små rum måste man verkligen planera platsen.... dina fynd var ju läckra.... tänkte på dig på loppiset i går när jag såg nåra typiska Helenasaker...:) Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej! Fina fynd du gjort. Burken med mönster i lime och lila är ju supersnygg. Läste att purpurlila var den nya färgen.
    Ha det så gott!
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vad fint med Decoburken mot färgen i den duken. Bra fynddag!

    SvaraRadera
  4. Sillburken är jättefin. Synd på locket. Du kanske hittar ett helt lock någonstans.

    SvaraRadera
  5. Blå-vitt porlin är det vackraste man kan ha, särkilt mon-ami men de har stigit mycket i priset. Har sex mat-tallrikar av blå ranka, de gillar jag. Fin blogg,du är välkommen till min men min är en blandning av lite av varje. Välkommen.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!