Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 14 augusti 2009

Porslinsnörd och födelsedag

Igår firade vi vårt äldsta tonårsmögel som fyllde hela 17 ÅR!!! Jisses..., det är så att man börjar känna sig lite lätt ålderdomlig..... Det fick bli traditionsenlig JA-MÅ-HAN-LEEEEVA-sång på sängkanten och därefter födelsedagsfika....

Och med en mor som är lite av en porslinsnörd så fick ju givetvis bullarna läggas upp på fatet Tim från Rörstrand.... (Min äldste heter ju Tim......) Hallongrottorna hamnade på ett litet Emma-fat (...och det är ju doteras namn.....)från Gustavsberg.Och mitt morgonkaffe med tillhörande tilltugg avnjöts i min (tyvärr enda!!!!) Emma-kopp!

För att sedan byta ämne till något HELT annat.....

Idag upptäckte jag vad kärlek är!

Det är att bli väckt med en puss på kinden, en rykande kopp med starkt kaffe på sängbordet och orden; "Nu måste du gå upp älskling, om du ska hinna iväg till din loppisrunda kl 10 som du ville!"

Och visst blev det loppisrunda.... Med en massa fynd.... Bland annat en såååå fin 50-tals bordslampa... Ska fota och lägga ut så fort som möjligt! Tills dess... Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Ja det var kärlek det..... jag dricker ju inte kaffe jag så det blir nog inge sånt för mig inte....:) kalas är ju kul.... trots att de blir stora barnen..... imorrn ska jag på loppis... sambon ska på kräftskiva med jobbarpolare ikväll så jag rymmer fältet te môran...:) härligt att du syr på.... här ska det också bli flera under vintern att ha när solen kommer tebaks..... kanske hitar man nåt vintrigt tyg också... man kan ju ha en tunn tröja under.... vill ju se lampan du fyndade.......... Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Har precis hittat till din blogg och det var riktigt skojigt, loppisälskare och sjuksköterska som jag är =) Älskar själv att fynda, det blir som en drog att gå på loppis hihi. Hit kommer jag tillbaka! Sara.

    SvaraRadera
  3. Annika; Det funkar med en kopp te oxå!:D
    Sara; Vad kul att du ger dig till känna!! Och både loppisälskare och sjuksyrra??! Då är vi tämligen lika du och jag!!!;-D
    Kram

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!