Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 6 augusti 2009

Prunkande blommor och shoppingplaner

Det känns som om man vill krama ur det allra sista av sommaren nu. Värmen har kommit åter och jag njuter av det i fulla drag. Lingon, blåbär, björnbär och svamp....
Hade med mig kameran hem till mina föräldrar igår.... Mamma driver varje år upp sina egna tagetes och just nu så är det lummigt och vackert runt deras trädgårdsdamm. Någon dag, i framtiden, när jag inte har några små äventyrslystna barn hemma så vill jag också ha en sån....


Mycket rönnbär vittnar om en kommande kall vinter sägs det.... Och om det stämmer kommer denna vintern bli ISKALL!!!! Här har vi massor av rönnbär..... Vackert att ta in och ha som dekoration inomhus.

Jag läste ett av Gittes inlägg härom dagen. Hon nämnde Returvaruhuset i Stenungssund. Jag klickade in på hemsidan och kunde bl a läsa om en 50-60-tals utställning som inte verkade helt fel....
Någon som varit där? Min vän Anna har pratat sig varm för detta då hon och hennes familj har campat i närheten av detta i sommar. Jag har övertalat maken att följa med mig hit. Vi har typ en timmas bilväg att åka dit, så det känns ju överkomligt. Vi får se vad morgondagen bjuder på......

5 kommentarer:

  1. Hej! Förstår att det är en utställning i din stil. Hoppas du kommer iväg dit. Fin trädgård hos föräldrarna.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej!!

    Hittade din blogg förra veckan när jag letade loppisar =)
    Ville bara tala om för dig att 50/60-tals utställningen är flyttade från Stenungsund till Göteborg!!
    Fast Returvaruhuset kan vara värt ett besök oxå ;)

    Trevlig Helg!!
    /Malin

    SvaraRadera
  3. ÅÅå, vilka härliga bilder!!! Vill också ha en damm, och jag har alla attiraljer som behövs för att vi ska kunna göra en stor sådan en vacker dag..men det dröjer nog...(samlade på mig när jag jobbade på handelsträdgård) Det är ju så mycket annat som ska fixas först...
    Ja, visst ser det ut att bli en kall vinter här också, hihi...
    Är hemma nu igen, och det är superskönt, hur trevlig resa vi än har haft...för jag blir så trött och sliten av att vara på luffen...blev alldeles salig av att komma hem...

    Önskar dig en härlig dag...

    Hemmakramar Lycke

    SvaraRadera
  4. Vad vackert i deras trädgård. Dammen måste vara på baksidan eller ?

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga höstbilder. :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!