Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 23 augusti 2009

RETURVARUHUSET 1

Min väninna Anna har pratat sig varm för Returvaruhuset i Stenungsund....., även Gitte skrev om själva konceptet för ett tag sedan. Anna och hennes familj har sin husvagn på en camping i närheten så igår tog jag och maken våra minihuliganer i bilen och åkte mot västkusten. Vi besökte Returvaruhuset och fick sedan fika hos våra kompisar i vagnen:-D
Och YYYEEES!!!! Varuhuset var helt klart värt ett besök....
En del brôte... Men VÄLSORTERAD brôte......
En porslins och glasavdelning och fru Retro-Tokig var i sjunde himlen. Hade kunnat rota runt där MYCKET längre än de 1½ timmar vi var där men det finns en gräns för vad mina små fixar (och vad mamsen och pappsens nerver pallar med också för den delen.....) Här är mina fynd i porslinsväg....

Fyra stycken muggar modell 70-tal..., för en femma/st! Här har jag redan hunnit norpa den fjärde muggen till mitt morgonkaffe!
Ni ser hur de passar i den allmänna villervallan på min kaffe/thémuggshylla. Här är det bara en kopp kvar. Maken och jag drack vårt 11-kaffe ur muggarna också. Även han godkände dem!
Nästa fynd är av den skirare sorten...
Fyra stycken tunna, guldkantade Rörstrandskoppar med tillhörande fat och fem assietter. Allihop för 60kr!
Har ni sett vilken underbar dekor?
Undertill är kaffefaten märkta med 631 och assietterna 612. Inget namn... Tyvärr... Jag tycker ju att det är lite kul med namnen på de olika dekorerna.
Denna lilla uppsättning hamnar definitivt i "finskåpet" tillsammans med min gamla vackra Bavaria-servis!
Fortsättning följer.......

1 kommentar:

  1. Nice! Riktigt  bra och mycket inspirerande. Tack för att dela! good

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!