Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 23 augusti 2009

RETURVARUHUSET 2

Jag fortsätter med mina fynd från Returvaruhuset.
Denna IRA-burk hittade jag bland en massa "vanliga" pepparkaksburkar och liknande. Jag fick den på köpet då tanten i kassan slutade räkna vid 120kr.......
"Nä.., vi säger 120!"
???????!
Herrejisses! Jag var inte sen att tacka och ta emot.

Lite skavanker har den väl...., men inte mer än att jag klarar av att stå ut med dem!

Lite gardiner inköptes också i Stenungsund. Närmare bestämt två gardinkappor á 20kr/styck!
Denna kändes höst. Kraftig go kvalitét och tillräckligt mycket för att räcka till mina båda hallfönster!

Denna gula, sköna gardin känns nästan lite påsk. För en tjuga fick den också följa med mig hem.Dagens köp som inte blev av var 10 st superfräscha Forma-assietter från Rörstrand för 5kr/st. Inte ens jag kan övertala mig själv att jag BEHÖVER mer assietter. Men frestad var jag.....

2 kommentarer:

  1. Jag har mitt reservförråd av nycklar i en IRA-burk tydligen. Det hade jag inte en aning om.
    Man lär sig nåt nytt varje dag :o)

    SvaraRadera
  2. makalösa fynd :) IRA burkarna är sååå fina ;)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!