Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 5 augusti 2009

Sommardag och svampjakt

Idag har jag och min lille varit ute på svampjakt tillsammans med min mamma, hennes båda hundar samt systeryster och tre av hennes barn.
Vi bor så fint ute på landet så det finns mycket att titta på på vägen till svampskogen.

Vad "skörden" anbelangar som blev den tämligen blygsam. Med två barnvagnar så var det inte läge för några längre irrfärder ut bland buskarna. De här småttingarna växte i dikeskanten, men de får vara kvar så länge.....
Hemma igen..... Ser att min skylt ser lite "raggig" ut. Den är ett resultat av ett samarbete mellan pappsen och mig. Jag textar och målar. Han hugger ur och lackar..... Tyvärr håller ju inte lacken i all evighet....

Men det får bli ett framtida projekt känner jag.......
På lördag är det avancerad retro-runda med min goda vän Karin som gäller...... MYCKET trevligt!!!!!!

4 kommentarer:

  1. Ruskigt snygga fåtöljer!

    SvaraRadera
  2. Kul att se kantareller, åtminstone på bild.
    Jag kollade mitt ställe igår fm och det lyste gult överallt. Min förhoppning att kunna plocka under en kvällstur med hunden, den grusades när jag såg två damcyklar parkerade på "rätt" ställe. Vid närmare inspektion i morse visade det sig att det var soprent.
    Attans...

    SvaraRadera
  3. Ett par dagar till så har kantarellerna säkert växt till sej och då får vi hoppas att du är först där.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Libby: Japp. Det är min favvo-soffgrupp. En rundad soffa och två fåtöljer. DESSUTOM bekväma!;=)
    Skaffaren: "Proffsplockarna" här runtikring täcker "sina" ställen med mossa och grenar. Men jag tycker det är lite osportsligt.....;0)Synd att missa med sån liten marginal.....
    Birgitta: Jag håller tummarna för det!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!