Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 21 augusti 2009

Udda porslin med höstkänsla

Jag dukar alltid med udda porslin. När förrådet av häftiga, gamla tallrikar slutligen blev så stort att jag fick svårt att få plats med det "gamla" moderna porslinet så fick detta stryka på foten och skeppas iväg till loppis.
Däremot brukar jag försöka få till ett färgtema:
Gefles Ylva passar fint ihop med Rörstrands Drott till exempel. De bruntonade Vereco-glasen förstärker känslan av höst. Med detta lilla fina Koka uppläggningsfat så skiter det sig med hela temat i och för sig.... Men svampen var god!Min 7-åring låter sig väl smaka. Maken sköt en rådjursbock häromdagen. Rådjursgrytan får stå och puttra hela dagen i princip. Kryddor, lök, grädde och så svartvinbärsgelé i såsen ... Mmmm.... Och så nyplockade smörstekta kantareller.....sen har man ju dom som hellre vill ha korv och pommes frites i alla lägen...., men det är en annan femma!
Idag håller jag på med att styla om lillemans rum. Han har fått en loftsäng och min tanke är att jag ska bygga en liten sittplats ovanpå en leklåda och ha under sängen..... Återkommer med dokumentation......, om jag får till det

5 kommentarer:

  1. =)! Har faktiskt undrat när jag suttit och dregglat över dina loppisfynd i porslinsväg; hur får du plats med allt? Nu ser jag ju att du inte riktigt får det... :( tycker lite synd om dig nu... Ang udda tallrikar och liknande, vi har just nu en svart trööökserie från ikea som börjar ha gjort sitt efter många års bruk, så nu funderar jag själv på om jag skulle i lagom takt byta ut dem mot udda roliga porslinsgrunkor av gammalt slag. Men jag är så fjantig, vågar oftast inte slå till när jag ser sånt jag tycker om för vi har så lite plats i skåpet och tänk om jag hittar något jag tycker bättre om nästa gång? Men när jag ser ditt inlägg ser jag ju att det vore inte världens undergång, får man inte plats så är det ju faktiskt bara att skeppa tillbaka det till loppis igen. Så nu tror jag att jag skall börja porslinsfynda jag med.

    Allt väl annars?

    SvaraRadera
  2. Se mitt inlägg om http://www.loppiskartan.se/ och snälla, hjälp mig sprida ryktet!

    SvaraRadera
  3. Libby! Jo jag har nästan alltid matchande färger på mina ickematchande fat....
    Gitte! Det tycker jag absolut du ska göra! Det bästa är att man får så fint och hållbart porslin för nästan inget alls! Ska sprida ryktet vidare.... Absolut!

    SvaraRadera
  4. hej
    följer din blogg och tycker det är sååå kul! blir glad av alla roliga grejer du hittar! Brickorna är fantastiska!
    jag ska själv starta en loppisblogg tänkte jag, har bara en "familjeblogg" nu. Jag undrar hur du lyckades få in karträknaren, jag har provat hundra gånger men det går inte...

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!