Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 5 september 2009

Arabiaburk, kuddar och lite tyger

Veckan har som sagt bjudit på lite småfynd.
En kanonfin arabia-burk.... Inget lock men den funkar ju som blomkruka eller ett coolt pennställ.Två korta längder med ett något modernare mönster än vad jag brukar köpa. Tyckte om fåglarna och för 3kr styck så kunde jag inte låta det ligga kvar. Hade väl tänkt att mina båda tonåringar skulle få varsin duk på sina bord i rummen. De verkade dock tämligen skeptiska så jag funderar på att använda tyget till tygväskor istället. En "vårig " gardinkappa med härligt blomstermönster.... En tia tror jag att jag gav.

Två stycken über-häftiga kuddar -5 pix/styck! Det luktade lite "rått" om dem men det försvann i tvätten!
Sedan köpte jag en fin rundskuren kjol. 15kr.... Nu har ju den här bullmamman inte RIKTIGT den getingmidja som krävs för klara av att använda den som den är. Men tyget var vackert och den lilla hjärt-kanten ljuvlig så tanken är att jag ska sy om den till något mer passande....

Idag är det lördag och jag ska försöka ta mig ut på en liten loppissväng även idag. Mannen i mitt liv är tokförkyld och även min äldste är tät. Det blir mor i huset som får köra 7-åringen på hans Strövare.... Och efter det.... Vem vet? :D

Återkommer med detta!

Hoppas att ni alla får en skön helg!!!

6 kommentarer:

  1. Men vännen vilka fynd! Själv har jag inte varit på loppisturné på väldigt länge men ska försöka komma iväg snart!

    Har haft fullt med annat, tyvärr....

    Hoppas du visar fler fynd snart!

    SvaraRadera
  2. Dom där kuddarna blir man glad utav!

    SvaraRadera
  3. Vad du fyndar på loppis. Kjolen var fin och det går ju att återanvända den och väskor av det första tyget blir supersnyggt.
    Ha en mysig afton.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka fynd! Gillar dem allihopa =)

    SvaraRadera
  5. hallå syster! DEn gula känner jag igen, har likadana som jag köpte när vi bodde i "Birgers". Använder dom till påsk numera, men är så förtjust i dem så de får sitta kvar ett tag in på sommaren också,! Irriterande billigt! Jag gav desto mer... Kram L

    SvaraRadera
  6. Carola: Loppis är terapi tycker jag.....
    Skaffaren: Precis så kände jag=D
    Skrotmamman: =D Kul med likasinnade!!
    Birgitta: Har ju svårt för att låta bli fina tyger..... Och så är det himla kul att göra nåt nytt av dem!!
    Sis: Aha... Därav "känner-igen-känslan"! Hör av dig om du behöver en kappa till!!!=D
    Kramar Helena

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!