Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 19 september 2009

Bytesaffärer

Köpte för ett tid sedan ett fat med ett så häftigt mönster.
Men utan en aaaaning om var det kom från eller vad det hette.
Mr Movarp är ju ett säkert kort i såna lägen. Gavott hette fatet och minsann så hade han ett antal koppar med fat över..... Bytesaffär inleddes och igår anlände mitt paket!
Snygga va??!
Kunde inte låta bli att testa och minsann om inte Gavott och Dorothy gillar varandra litegrann. Tycker ju om att mixa mitt udda porslin i färgteman och dessa tror jag nog kommer att få stå ut med varandra på kaffebordet!
I mitt paket fanns även den här raringen.... "Ballong?" kallas den för i Porslinsbloggens samling.... MYCKET snygg! Tack för den överraskningen!!!!-)Risken för att mina saker skulle krossas under transporten var i det närmaste obefintlig! Jisses vad välemballerat det var!!!! Hade svårt att få tillbaka all bubbelplast och allt papper i lådan efter det att jag packat upp porslinet..... Hehe......

Idag har jag och min väninna kört en loppisrunda. Sammanlagt sju olika loppisar besöktes. Fynd? Javisst!!

Men mer om det imorgon!

Ha en fortsatt trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Snygga koppar du bytt till dig... o välpackade..:) väntar nu på dina nya fynd... kram Annika

    SvaraRadera
  2. Fina koppar! Ser fram emot rapport från loppisrunda.

    SvaraRadera
  3. Jättefina koppar det där!!! Du börjar ha en rejäl samling retroporslin nu - där ligger jag absolut i lä, hehe...!
    Vet inte riktigt vilken av dina bloggar jag ska besöka...vilken använder du mest nuförtiden..får nog gå in på den andra med, hihi, för jag har nämligen en liten nyhet: JAG HAR FLYTTAT!!!! Ye, äntligen blev det gjort!! Så nu är även jag medlem i familjen blogspot och det känns alldeles underbart och du är innerligt välkommen att kika in till mig där!!!

    Söndagskramar Lycke

    SvaraRadera
  4. Kul att dom kom fram i hela, jag brukar packa väl, det är onödigt att chansa med frakten! Jag tänkte att den bonuskoppen skulle passa, man brukar dyka på dem lite nu och då, flera set med tekoppar har passerat härhemma utöve den enda som jag har kvar, har även en kaffekopp till som din! Namnet är högst osäkert, borde nog ändras på samlingssidan...

    Jag hade en dublett, en liten 4-kantig skål i samma dekor som jag tyvärr sålde för några månader sen, om jag haft den kvar hade jag skickat med den!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!