Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 25 september 2009

Färdigfixat matrum.

Har snott som en tok de senaste dagarna med att fixa i ordning vårt matrum.
Vackra, gamla tapeter från Gitte har ersatt de enfärgat ljusblå som vi tidigare hade. Två väggar är tapetserade i dessa medan två är målade i beige.

Ser ni vad bra min soffgrupp trivs i den nya miljön?

Ett Adam-fat får agera ljusfat i höstmörkret!Stig Lindberg-handdukarna från Coop är så snygga så de har jag inte hjärta att använda till disken....Denna hyllan får stå på skänken i väntan på att jag ska bestämma mig för var den ska skruvas upp.

13 kommentarer:

  1. ÅH, vad ni har kämpat på och åstadkommit massor bara på några dagar! Såå roligt att se!

    SvaraRadera
  2. Bra tips ang. coophanddukarna. Jag har hängt upp en i köket, men har tre till. Ska nog använda ett par som duk.

    SvaraRadera
  3. Saknar du den lilla till vågen?

    SvaraRadera
  4. Så vackert du bor! Helt underbart!

    SvaraRadera
  5. Gitte; Japps, jag har haft ett par intensiva dagar.... Men jag blev så nöjd över resultatet. Och glad över att du kom att tänka på min soffgrupp när du fick in dessa tapeterna!
    Imse; Hm, ja... Jag vet hur vi brukar behandla våra diskhanddukar härhemma!*rodnar*
    Skaffaren; JA! Har du någon över? Det är en Ticka-våg i kanonfint skick i övrigt.
    Susanne; Tack!
    Erika; =D Tack! Kollade in på din blogg oxå... Mycket fint! Återkommer aspelut!

    SvaraRadera
  6. Vad du fejat o donat... snyggt blir det också.... har varit på samlarmässa idag o tänker på dig varje gång ja ser en retropryl...:) visst har jag grejer i affären... kakfat o halsband.... ska nog bli lite mer längre fram mot jul ä det tänkt.... kunde inte hålla mig utan köpte 6 muggar + en handduk av coop..... jag är en ohjälplig muggoman o hade nya men men dessa gjorde sig bra i mitt kök.... handduken hänger te pynt.... Höstkramar.. Annika

    SvaraRadera
  7. Guuusis vad snyggt det blev med medaljong-tapeterna!!! Det gjorde du verkligen bra - vilket lyft!!!!!!! Och den nedersta hyllan gillar jag så mycket också - helt underbart kantband, vill ha vill ha!!! Jättesnyggt blev det helt enkelt!

    Ja, jag vet inte hur man skulle klara sig utan källare egentligen, hihi.., men jag antar att man anpassar sig till de utrymmen man har..., tycker det är bökigt det där med att finna ordnad plats till allt!
    Härlig helg till dig och de dina också..

    Lördagskramar Lycke

    SvaraRadera
  8. Ja, visst kan du använda tapet till decoupage också!!! Vet inte vad som är bäst..förmodligen tapet då papper lätt kan gå sönder när man ska fästa det...lycka till, så härligt att höra att man inspirerar!!1

    Kramhögar Lycke

    SvaraRadera
  9. Jättesnyggt! Du verkar vara en mycket krativ tjej!!! Hade ett precis likadant ekskåp som du har, men fick ge bort det eftersom vi inte hade någon plats, synd för jag älskade det!
    kram marie

    SvaraRadera
  10. Annika; Mmmm... Skulle gärna vilja se vad du har tillverkat dit! "Muggoman" var nytt! Men jo..., får nog sälla mig till den skaran jag oxå!:-)
    Lycke; Jag drömmer om att få vår källare tillfixad. Har en gammal tvättstuga där som skulle bli ett kanonbra pysselrum! Det blir Panduro idag!!!=D
    Marie; Gillar gamla skåp men nu har mannen min sagt stopp! Han höll på att få bråck när min ek-vitrin skulle in i huset! Hehehe......

    SvaraRadera
  11. Min man försöker också säga stop...det hjälper bara någon enstaka gång ;o)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!