Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 29 september 2009

Frukost i solsken

Frukost i köket medan morgonsolen gör sitt bästa för att försöka blända oss.... En bytesaffär med herr Movarp resulterade i bästa frukost-kaffe-kopparna från UE, Gavott.
Min goa vän Anna stod med nybakat frukostbröd...... Leverpastejen ligger på en av mina fina assietter.... Rörstrands Sommar.Och som de Bloggarmorsor vi ändock är så hade ju laptopen också en given plats på bordet.....Stickningen som skymtar är mitt första försök till att sticka tofflor i ullgarn som sedan ska tovas.......Flera timmar senare har Anna åkt hemåt för att möta upp sina grabbar när de kommer hem från skolan.
I matrummet har någon sprängt en bomb....
Eller nä....
Det är bara spår efter två morsor som handarbetat och tjôtat en hel förmiddag......
Och så gnäller man över att ungarna stökar till!!!!?

4 kommentarer:

  1. Vilka fina koppar! Såna skulle man ha..:)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin kopp! Vill ha!

    SvaraRadera
  3. Åh, fin frukost på fint porslin! :-) Påminner mig om att jag ska skärpa mig och också börja använda porslinet som jag hittar på loppisar etc!

    SvaraRadera
  4. Åhh vilken mysig frukost och en pysselförmiddag med en vännina..det vill jag oxå kunna ha..suckar..men alla mina pysselvänninor bor låååångt bort så..
    SV: Mmm håll tummarna att vi får möjlighet att inreda ett liknande badrum..skulle bli sååå vackert i just det huset ;) hihi..
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!