Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 22 september 2009

Gardiner och tapeter

Två fantastiskt fina, långa gardinlängder i tjock, vävd kvalitét blev mina för trettio kronor igår.Visst är de maffiga? Höstiga och sköna.
Måste bara få ge en liten förhandskik på mitt tapetprojekt också...
Matrummet får ett helt nytt utseende. (Kolla min snygga "tapetserar-trasa" uppe i lampan....)
Näpps... Nu får jag häva mig tillbaka till tapetseringen!

9 kommentarer:

  1. Hej vad det går undan. När du väl kommer igång verkar det inte finnas någon hejd på dig. Tänk vad du skulle kunna åstadkomma i mitt hus om du kom på besök.. Det skulle förmodligen vara helt klart efter en helg..

    SvaraRadera
  2. Hihi akta så inte Simon o Tomas tittar in.... tror det var den tapeten fast orange aom dom totalsågade i går kväll.....:) tycker det blir kanon hos dig.... du har energi te môe du.... här sovs det nu genom dagarna o jobbas på natten.... liiite mosig ä ja allt..:) Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Underbara tapeter! Sådana hade mina föräldrar i sitt kök då jag bodde hemma! :)
    Jag älskar allt som påminner om 60-70 talet, speciellt keramik och köksprylar och porslin.
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  4. Anna; Tack vännen! Du är välkommen att se dem "live"!
    Myran; Hehe... Knappast. Jag skulle fastna i porslinsgömmorna hos er direkt!
    Annika; Du skulle se huset i övrigt när jag har mina ryck! Hujedamej!!
    Sussie; Det kommer att bli jättebra tror jag. Vad gäller dina intressen så har du en själsfrände i mig!!;)

    SvaraRadera
  5. Hej! Det kommer att bli jättefint med de nya tapeterna. Jag måste nog ta mej i kragen och börja gå på loppisar, för dina gardiner är ju perfekta i färgen till mattrasor. Nu tycker du att jag är riktig ofin av mej. Men jag menar inget illa. De blir säkert fina hos dej också.
    Ha det så gott!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Woaw!!! Väggen bli supersnygg!!!!!! Nu blev jag allt tapetserarsugen jag med..back to work..!

    Kramis Lycke

    SvaraRadera
  7. Hahhaaa jisses vad du håller på! Du är värre än vad jag är tror jag :) Fantastiskt! Gardinerna är underbara!! Du är duktig du!

    SvaraRadera
  8. Hejsan , jag halkade in här via Lyckes blogg =)
    Så fint det blev ! Blir nostalgisk då jag ser tapeterna!! Jag gillar också retro 50 , 60 och 70 -talet ..
    Sambon min är inte speciellt förtjust i det , men jag smyger in litte "nytt" här och där och när det väl är på plats så tycker han att det blev bra ;)))
    Blir sååå sugen på att tapetsera om , ja vi har tänkt göra det så småningom....men jag får lite beslutsångest över vilka tapeter jag vill ha det finns ju så mycket att välja bland...hahah...så har vi ju inte riktigt samma smak gubben och jag heller ;))....men det ger sig nog med tiden ;))

    Ha en mysig fredagskväll !!
    Kram =))

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!