Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 7 september 2009

Helgens fynd!

Kommer du ihåg Aristocats?
Jag minns iallafall att jag ÄLSKADE O´Malley och gänget som barn. När jag hittade denna gardinkappan i fyndlådan för endast 10kr så fick den så klart följa med hem. Min fyraåring däremot stirrade kallsinnigt på sin mammas fynd och hävdade att "katter är bara för tjejer!"
?????
Jahapp.... Så rök den drömmen om att retro-blinga pojkrummet. JAG tyckte om den, tvättränderna till trots! En stoooooor bordsduk i nyskick.... 10kr! Får se vad jag hittar på med den. En 50-talsduk, urtvättad, men charmig -för 5 pix.
En stoooor rund bordsduk blev min för en tia.Kolla vilket häftigt mönster. Funderar på att sy tygväskor av den.....
En ny klädhängare till minstingarnas ytterkläder för fem kronor.
Nu är det ju sällan som man får möjlighet att se den med "diamanterna"(min sons namn på knopparna) synliga..... ....för oftast ser det ut SÅ HÄR i vår hall.
Två söta kaffekoppar.... en femma styck.....
Och så ett gäng krukor -för 1kr/styck!!!
Min käre man kommer sällan med invändningar vad gäller mina loppisturer... Han VET att om
hustrun ska må riktigt bra så BEHÖVER hon stå på huvudet i loppislådor och rota efter tyger, porslin eller annat ibland!
Men när han såg mina krukinköp så... "Men ärligt gumman...., BEHÖVER du mer krukor??" Mja..., för en krona styck så behövde jag det....
Dessbättre har jag vid det här laget lärt mig att smöra för min darling......
Så nästa pryl som lyftes upp ur loppispåsen var till honom!=oD"Till ditt morgonkaffe, gubben min!"
Har inte hört NÅGOT om mina krukinköp efter det!
Och JA...., han fick sitt morgonkaffe i sin nya kopp igår morse!

10 kommentarer:

  1. Haha..blinga pojkrummet...säg till min lillkille att katter är för flickor, han älskar Aristocats, den har gått varm i spelaren senaste tiden, han springer runt och jamar och rivs som en katt...
    Han har Snobben-gardiner, påslakan och örngott just nu, de senare delarna från när Myran var liten, gardinerna hittade jag på loppis förra året för 20 kr...otroligt fina i färgen, ser som nya ut alla delarna trots användning i 30 år...det är kvalitet!

    SvaraRadera
  2. Jag älska Aristocats, du får väl övertala lillkillen att katter är tuffa ;-)

    SvaraRadera
  3. Älskar också Aristocats. Alla coola snubbar gillar jazz... eller hur det var. Fina dukar!

    SvaraRadera
  4. Tack och tack!! Gissa om det var en kille som blev glad. Oj oj han log från öra till öra. Jag har tagit en bild så du ska få se. Nu går tankarna igång med hur jag ska kunna fixa så att det blir gardiner som passar. Du har gjort en liten Aristocats älskare glad :)

    SvaraRadera
  5. Å vad roligt! Då blev det som jag hoppades, gardinen kom i rätta händer!=oD

    SvaraRadera
  6. Snacka om trevlig överraskning! Han ringde mig på jobbet och berättade att han hade fått "Stocats" i en låda :-)

    De andra grejerna var verkligen fina, både kopparna och handdukarna!

    SvaraRadera
  7. Underbar var aristocat gardinen... så sööt!

    SvaraRadera
  8. Jag kom på det, jag kom på det! =! Är så gott som säker på att jag minns nu! =)!

    SvaraRadera
  9. Helena när jag ser alla dina udda blomkrukor och kaffekoppar kan jag inte låta bli att tänka. -Vart gör hon av allt? Jag skulle vilja köpa nya ( NYA) kaffemyggar men vart ska jag placera allt porslinet. Krukor som jag inte vill ha dom bär jag till jobbet, har väl vandrat dit en och annan porslinsdetalj också. Gardinerna som vi har på Ringhem är mina gamla finrumsgardiner (obs inget retro)Jag är strängeligen förbjuden att åka på fler Tupperwareparty för då måste vi bygga ut enligt mannen i mitt liv. Jaja jag vet att det trillar ut plastbyttar när man öppnar det skåpet.
    Så jag undrar vad gör du med allt du köper har du någon formel som förminskar det när du ska förvara det?

    Kramiz

    SvaraRadera
  10. Haha Tina! Jag är inte HELT urskiljningslös! Jag har ett upplägg.... Bruna och gröna krukor har jag i hallen och i tv-rummet.... Blå enbart i matrummet. Bruna, lila och vinröda i köket... Röda och gula i sovrummet. Ibland får jag en flipp och planterar om mina blommor eller alla sticklingar och tro det eller ej..., men jag har inte speciellt mycket krukor som står oanvända! Jag rensar allt som oftast. Säljer och byter. Ger bort. Har precis gjort ett idiotrens bland mina gardiner och gett bort de som bara värmer hyllorna... Jag köper inte längre tallrikar om de inte är RIKTIGT fina. Inte heller uppläggningsfat. Jag syr mycket. Och är ingen storstjärna på det...., men känner att det är okej att klanta sig när det är så billiga tyger... Och vad gäller TW -jag VET! Har ju sålt dessa grejor så nopp..., ingen mer plast här inte!!! ...om det inte är någon cool retro-plast då.... Hehe....

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!