Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 20 september 2009

Helgens fynd!

Sammanlagt sju loppisar i det sköna Dalsland avverkades på lördagen. Jag och min loppis-kompis Karin har inte varit iväg på någon runda på läääänge så vi hade en himla trevlig förmiddag. Och lite napp här och var blev det.
En ensam tekopp utan fat från Rörstrand, inget namn men med röd dekor. Jag har likadana fast i blått sedan tidigare -Rörstrands Fiesta. En tia gav jag för koppen....
Ser ni vad bra den trivs med min 50-talsduk?

Fyra stycken Rörstrands-assietter, även dessa utan namn, i absolut toppskick!
En femma styck! En rulle vinyltapet med så fina medaljonger. För en femma!!!! (Tankarna mal genast igång.... Vad hitta på med denna??? Förslag mottages tacksamt!)
Sen köpte jag en 10-kronors julgardin.... Inte för tomtarnas skull.... Men kolla på hjärtan-bården!!! Det får bli ett klipp-klistra-meckla-sy-projekt framöver.
Den lilla söta ramen gav jag också en guldpeng för.
Ett uppläggningsfat kom i min väg. Dagens dyraste inköp med sina 35 pix. "Flamma" från Gefle.... (A. Percy, 1952) Festliga färger i dekoren tycker jag. Någon liten glasyrprick här och var men i stort sett i bra skick!.....och varför inte använda det SÅ HÄR på lördag kvällen??! =DDen sammanbitna mannen på bilden är MIN....("förb-e, tröttsamma käring som inte kan röja undan SJÄLV innan hon börjar på.....")bärandes på en massa jox som ska flyttas.... Eller helst borde ha flyttats innan fru Retro-Tokig drog igång med projektet bakom honom. Rollandet av vår nya fondvägg.... Som sedan ska matchas med Gittes snygga tapet! Roligt tycker jag.... Vad maken tycker om detta en söndag kväll framgår TYDLIGT bilden!!!!
Slutligen kan jag rapportera att herr Movarps Gavott-koppar numera är de givna morgon-kaffe-kopparna. Stora och bra till dagens första koffeindos....

11 kommentarer:

  1. Sju loppisar, vad avis jag blir! Gillar Flamma-fatet, köpte själv ett Flamma-fat (eller ugnsform) för ett par veckor sedan =)

    SvaraRadera
  2. Ja, det känns underbart att vara här!!!!!! Ska bli spännande att se hur erat Matrum blir - det är ju så fantastiskt bra att vi har Gitte att skaffa fantastiska tapeter ifrån...!!!
    Jag tror det blir kanonfint med Gittes medaljongtapet mot fondväggen, och då blir nog din käresta glad igen, hihi...
    Det nya tapetfyndet var också jättefint, är ju väldigt förtjust i medaljongtapeter själv, men vad man ska göra av alla är ju frågan, hehe...! Kanske tapetsera en möbel??? Själva blomman i medaljongen var ju bedårande..tänk om man kunde skära ut den?!?
    Jättefina porslinsfynd också!!!!!!! Du kommer verkligen ha samlingar värda säkert massor i framtiden - har du tänkt på det?!?

    Morgonkramar Lycke

    SvaraRadera
  3. Jenny: Ja..., vi har våra säkra kort... Lite stam-ställen!=D
    Lycke: Jag ska hälsa mannen min det. "Det är ju INVESTERINGAR!!!" Haha.....

    SvaraRadera
  4. Är det inte koppen som hör till Bimbo-serien från rörstrand! Jag är inte säker men jag tror det..

    SvaraRadera
  5. Medaljong-tapeten är superläcker skulle funka i en hall eftersom den är avtorkbar.B-M

    SvaraRadera
  6. Loppisfia; Jag får kolla upp det. Isåfall är det himla läckra fat till.....
    B-M; Hehe... Är du möjligtvis intresserad? Din hall är ju ganska liten!;)

    SvaraRadera
  7. Skönt att se sura miner över alla rumsteringar hos fler män! Fast din hjälper ju till!!! SÅ helt sur kan han ju inte vara. ;D

    SvaraRadera
  8. Vilken kul helg du har haft! Själv har jag städat...;O(
    Varför inte göra en tavla av den häftiga tapeten?
    Kopparna från Movarp var jättefina!

    SvaraRadera
  9. Persilja; Mja... Han brukar gilla slutresultatet. Men hade nog varit lika nöjd över att ha det som det är!
    Marie; Jag BORDE städa. Men ska göra det när matrummet är klart! Ingen idé innan. Jag har ju en HEL rulle tapet! Går ju att göra MASSOR! Hehe,,,

    SvaraRadera
  10. Jättefian prylar! Vilka fynd!
    Jag undrar var du fått tag i de små Plopparna?

    SvaraRadera
  11. Haloj lovely så klart kopparna mmmmm
    väntar på tapeterna ,se hur det ser ut när det är klart!!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!