Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 2 september 2009

I mina gömmor.

Ibland ruvar garderober och vinden på "fynd" som man inte visste om.... En stor fördel med att vara lite rörig och "begåvad" med ett kort minne är att man i de egna gömmorna kan hitta saker som man glömt bort. Jag gjorde ett sådant fynd häromdagen. Mitt gamla påslakan som jag fick av min mormor någon gång under 70-talets senare del. Ååååå, vad jag älskade detta. Något som också syns uppe vid "huvudänden" där det är tunnslitet och trasigt här och där. Men nere vid fötterna är det precis lika fint som jag minns det. Jag funderar på att sy örngott av det. Får se vad som händer när det stora rycket drabbar mig!
....sedan KASTAR jag mig handlöst från det ena till det andra....
Är något av en uppläggningsfats-nörd. Jag har en förmåga att snubbla över fina uppläggningsfat och skålar och då har jag enormt svårt att låta bli..... Käkade tacos med la familia häromkvällen. Visst ser det härligt ut med alla olika fat och skålar? Länge leve mångfalden!!!

7 kommentarer:

  1. Jag är likadan...glömmer vad jag har och blir glad när jag hittar det :)
    MEN jag lever trångt nu så vi måste göra oss av med massor....vilket är suuuupersvårt!! Kram Glitterblomma

    SvaraRadera
  2. Visst är det skoj att hitta nått mna glömt bort att man äger!

    Jag bara älskar faten som har paprikan på!

    Går det bra att jobba?

    Kramilikram

    SvaraRadera
  3. Jag har själv gjort en jätterensning, både på gott och ont ;o)
    fatet med paprika är underbart!
    //marie

    SvaraRadera
  4. Häftig bild! Först trodde jag att det var ett foto ur någon 50-talskokbok, tills jag såg tacoburken. Jag tror det är det blå bordet (Perstorpsplatta?) och de lite bleka nyanserna som gör bilden så retroäkta.

    SvaraRadera
  5. Tjusigt påslakan och vilken fantastisk dukning, fina färger, både på maten och porslinet :-)

    SvaraRadera
  6. Skaffaren: Gott att det finns fler!;)
    Glitterblomma: Mmmmm..., att rensa är svårt! Vi brukar stå på bagageluckeloppis och sälja ibland. Kul sätt att bli av med lite jox.
    Carola: Ja det går över förväntan. Trött som rackarns bara:-S
    Marie: På ont oxå?! Fick du göra dig av med mer än du ville?
    Kram Helena

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!