Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 27 september 2009

Inte loppissugen!

För ovanlighetens skull har helgen INTE inneburit några loppisbesök. Jag har INTE HAFT NÅGON LUST!!!!! Jag antar att jag känner mig rätt mättad efter mitt tapetserande och målande i veckan som varit. Har bara velat pilla och dona och komma ikapp härhemma med allt annat som blivit eftersatt.... Tvätt, städ och annat glamouröst!
För ett par veckor sedan döptes min lilla systerdotter.
Gööööörsjuk låg jag i sängen nästan hela den dagen och missade därför dopet. Men häromdagen kunde mannen i allafall överlämna vår present. En doptavla "made by me". Här är den inte färdig. Bommade att plåta slutresultatet tyvärr, men det syns väl att det är gänget i sjumilaskogen som figurerar på min tavla...
Akvarellpennor är så kul och så enkla att jobba med. Rekommenderas absolut för dig som gillar att teckna och måla.
Idag har vi "gjort" Biltema (pga strulande förbaskad bil!!!!!!), Panduro (roligt men ack så dyyyyrt!) och sist Jula för gubben och Coop för mamman.
Jag har köpt färg till mina matrumsstolar och till väggarna i tv-rummet. Och decoupage-lim... Har aldrig testat detta förut men ska ge mig på en stol eller två med detta och med lite tapetrester.....
Flipp eller flopp? Det återstår att se!

6 kommentarer:

  1. Vad som än hamnar i dina händer. Så skapar du fram den ena efter det andra , helt underbart.
    Jag är nog lite lätt avundssjuk.Önskar att jag kunde rita och måla som du.
    Ha det så gott vännen min och hälsa mor din så gott.
    Kramelikram från Anitha

    SvaraRadera
  2. Jag har inga ord för hur fint du får till allt.
    Jag slutar kl 14 i morgon och är ledig tis, ons förrutom möte på ons men vi kanske kan ses min käraste vän. Kramar

    SvaraRadera
  3. haloj.. synd att du missade dopet,, men det man ser av tavlan är den jätte fin..
    väntar på resultatet med stolarna :)

    SvaraRadera
  4. Akvarellpennor har jag aldrig hört talas om.
    Ser jättebra ut!

    SvaraRadera
  5. fin snästan som min kruka du målade men den är ju sönder så och jag är så ledsen att den är sönder också:(
    MVH//oskar hoffmann

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!