Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 6 september 2009

Jag har byggt om min tunika!

Jag har byggt om min tunika!
Hade en såndär halvtrist, vit, kreppad (heter det så?) sak med PALJETTER i broderiet kring halsen. Efter att jag dessutom lyckats få till en fläck på magen så har den bara legat i garderoben....
Sen fick jag ju tag på den där 15kronors-kjolen häromdagen.... Och då började jag ju fundera kring vad jag skulle kunna hitta på med den....

Den lilla raden med hjärtan längst ner var så fin tyckte jag.......

.......sen har jag även gått och spanat och klurat på mitt lilla klädnyps-förkläde. Använder ju aldrig såna men det gick på en femma och det rödmönstrade tyget var så outstanding!!!Så denna helgen har fru Retro-Tokig sytt.....

Klippte av tunikan på hälften.

Kapade ärmarna.

Och så blingades det hela med hjälp av kjolen och förklädet....Tror helt klart att det kommer att bli en favvo!!!

Här är frun herself in action framför morfars gamla krackiga spegel.....

Idag har jag varit i skogen tillsammans med mannen i mitt liv och tre glada (och högljudda) barn. Fick en massa svamp.... Så nu har vi käkat rådjursstek med kantarellstuvning och potatis. Och ikväll blir det svampmackor är det tänkt!

GIVETVIS blev det även lite loppande igår. Men det tar jag i ett senare inlägg!

11 kommentarer:

  1. Vad fin tunikan blev! Funderar själv att pimpa en och annan sak här hemma i garderoben...

    Lampsladden köpte jag på Bolagret för 49 kronor.

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad fin den blev din tunika.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  3. WOOOOW vad läcker den blev, duktiga du!

    SvaraRadera
  4. Åhh va fin tunikan blev! Skitsnygg rent ut sagt! =)
    Nästan så man börjar fundera på om man har lite kläder att sätta saxen i själv oxå.. =) hihi..
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Så... jag saknar de ord jag behöver; men... j*drans snygg den blev!!!!!!!!!!! En tio-poängare, helt klart!

    SvaraRadera
  6. Såååååh himla bra den blev! Ursnygg! I love it =)

    SvaraRadera
  7. WOW!
    Nu blev jag så inspirerad så tom jag funderar på att ta fram symaskinen...
    riktigt snygg!
    //marie

    SvaraRadera
  8. Klockren!!!!! 10 poäng..... den har du lyckas med hörrudu.... göra ett dyk i garderoben lönar sig ibland o nu har du en alldeles unik tunika..... det finns ju en hel del i gömmorna litevarstans tror jag..:) Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Snyggt! Va påhittig du är...

    SvaraRadera
  10. Den blev kanonbra! Har du inte funderat på att byta yrke Sömnad är ju helt klart en grej för dig.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!