Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 17 september 2009

Höstfönster

Operation "tvätta bort fluglort och höstbling av fönster" har inletts i mitt retro-tokiga hus. Blir alltid lika förvånad över hur äckligt det blir av dessa kryp.
Sovrumsfönstret går oftast i gult..., och lite glada färger. Här passade både Arabia-burken och min emaljgryta fint som krukor.
Här har vi blomhyllan längst upp. Gardinen hänger under och får agera "insynsskydd" (mot alla ekorrar och älgar som kan tänkas traska förbi vårt fönster....)
Dessa ljusstakar flyttar allt som oftast runt i huset men är ALLTID framme (inte nödvändigtvis med ljus i). Mina absoluta favoriter är dom iallafall...
Fransgardinen á la 70-tal inköptes på loppis för ett tag sedan.... En tjuga gick den lös på. Jag klippte isär den på mitten och fick gardiner till båda mina fönster i hallen.....Jag har MÄNGDER med krukor. Men faktiskt är det få som brukar stå oanvända. Älskar krukväxter. Planterar om, tar skott och sticklingar. Så oftast brukar det grönska rätt rejält i mina fönster.Måste bjuda på lite (suddiga) kvällsbilder också..... Visst blev det ombonat?

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också den typen av ljusstakar. Tyvärr har jag inte stött på några till salu men jag har hittat fyra lösa glas.
    Alltid en början :o)

    SvaraRadera
  2. Jag har sammanlagt fem liknande ljusstakar. "Två-armingarna" som jag visar på bilden gav jag en tia styck för på bagageluckeloppis! Själaglad!!!=D

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!