Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 15 september 2009

Retro äggkoppar & pysslarbarn!

Mannen kom hem med ett par påsar med gamla skålar, diverse porslin och annat från sin mormor igår. Hon tyckte att vi kunde ta med oss om vi skulle ställa oss på något loppis framöver. Dessa fick dock stanna kvar i fru Retro-Tokigs skåp!Äggkoppar i plast! Mer retro än så blir det inte! Hammarplast, design Odd står det undertill!

Och medan mamman inne-pysslar så grejar ungarna ute.....
Senaste projektet är en skorsten till lekstugan...Lekstuga förresten... Det är mer ett sandlådehus. Ihopsnickrat av spillvirke och inte alls varken tjusigt eller välordnat. Ungarna har dock använt det flitigt. Ganska skönt när man inte behöver vara DÖRÄDD för att det ska bli märken eller att något ska gå sönder. Med lite spik och hammare och en massa god vilja kan man hitta på riktigt mycket. Jag förstod inte riktigt varför tegelstenen blev uppspikad på väggen men det har säkert en bra förklaring.Inuti har det städats och fixats till en liten snickarverkstad (tror jag det är) Förstår inte ALLS varför denna enorma flit och energi inte avspeglar sig på mina småprinsars rum..... Men DET är nog en helt annan sak!!!!!

3 kommentarer:

  1. Hej! Sådana äggkoppar har jag haft, men har ingen aning om vart de tagit vägen. Antagligen har det slängts i någon flytt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Lika med mina barn dom städar och fejar i lekstugan men i Mildas rum händer det inte mycket trots tjat..
    Kan bero på att man aldrig tjatar om att det ska städas i lekstugan. Vad tror du?

    SvaraRadera
  3. Vilka ljuvliga äggkoppar! Såna skulle jag också vilja ha! Jag förstår att de inte hamnar på loppis!
    Vilken fin koja! har du sett vår? kolla min familjeblogg (Långt ner) så får du se ett mästerverk...;o)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!