Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 28 september 2009

Ögongodis å så lite klipp och klistra!

Har visat dem förr men de tål att visas igen; Mina Pomona tallrikar! Använder allt mitt retro-porslin som bruksporslin. Tyvärr har min nu 15-åriga dotter haft en viss förkärlek för att krascha just Pomona, så numera är dessa mest framme som ögonfröjd.
En suddig bild på min förvaringshylla i matrummet. I bakkant har vi lagt en ljusslinga -mycket effektfullt och mysigt nu när mörkret faller på allt tidigare om kvällarna.Pågående projekt i det retro-tokiga hemmet är för närvarande decoupage-blingning av stol..... (Jag föredrar uttrycket "klipp och klistra" -SÅ mycket lättare att stava till!!!) Tapet och servetter har plockats fram.....
Å så undan med allt på köksbänkarna......Skitkul är det!!!=)

Återkommer med bilder på slutresultatet......

5 kommentarer:

  1. Men kära nån! Massakerar du meandi-servetterna? Det är ju näst intill helgerån, hi, hi.

    SvaraRadera
  2. Jag ser det mer som att jag KONSERVERAR dom!! Nu kan jag ju se dem JÄMT! Hehe... Bitvis iallafall!

    SvaraRadera
  3. Det ser ju kalas ut! Kommer att bli hur bra som helst. Jag använder aldrig decoupage lim utan bara tapetklister. Fast då får man ju inte den skyddande ytan. Men jag gillar bara att jobba med tapetsklister bättre. Ska bli kul att se slutresultatet!!!!

    SvaraRadera
  4. Persilja; Jag funderade just över det... Tapetklister är ju om inte annat MYCKET billigare! Lackar du ovanpå sedan då?

    SvaraRadera
  5. Ja det är ju faktiskt sant, mycket bra sätt att se det på :-)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!