Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 14 september 2009

Påslakan, syprojekt och lappade knän.

Slank in på grannloppisen bredvid jobbet idag.
Och fick napp.... I form av ett påslakan till det facila priset av 15:- Läcker turkos färg och underbart mönster..... Jag blev lite sugen på ett nytt syprojekt.... Blev så nöjd med min ombyggda tunika så jag ska försöka mig på en favorit i repris. Har rotat fram en rödrutig herrskjorta och ett barnpåslakan ur gömmorna.... Ska klippa och sprätta och fixa och dona.... Få se om jag får till det. Färgerna är läckra i alla fall! Återkommer med resultatet!
Idag har jag renoverat ett par gamla barnbyxor. Storebrors högt älskade -och välanvända fodrade byxor skulle vandra vidare till lillebror..... Men hål på knäna är ju inte världskul! Voilá! Päron på knäna funkar väl? Nu kan lillebror nöta på brallorna ett tag till!!!
Min kompis Brittmarie var i Lidköping och Rörstrandsbutiken igår. Hon är VÄL medveten om min vurm för gammalt porslin och alla gamla fina dekorer som finns. Hon gav mig boken "Rörstrands Dekorer" som hon köpt på plats. Superroligt!Boken bredvid skrev jag om i ett tidigare inlägg. Jag har lånat den på biblioteket. Så nu har jag en hel del kvällslektyr!

7 kommentarer:

  1. Sv: Stackare som är förkyld!! Hoppas det är snabbt övergående!


    Byxorna (de randiga) är inte så tjocka. Kvallitén är kanonbra!

    Kan tipsa om våra poplinbyxor och velourbyxor som vinterbrallor.

    Om du vill beställa maila mig så fixar vi det!


    6 oktober kommer vår vinterkollektion!

    Har alla våra damkläder och bara älskar dem.

    Nått som är skoj med rabdidokläder är det finns endast 250 ex av varje, så man springer inte på allt för många i likadana kläder....och det tycker jag är skoj!


    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul färgkombination, följer resultatet med intresse! Kan dock inte låta bli att associera till Karlsson på taket av någon underlig anledning?

    SvaraRadera
  3. Det där turkosa påslakandet hade blivit fina mattrasor!
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  4. Carola... Då avvaktar jag liiite och kollar vinterkollektionen!!
    Gitte, vad hemsk du är!!! Haha... Kanske får tänka om nu....*fniss*
    Birgitta; Mattrasor av mitt fina påslakan?! Snygga färger i och för sig men jag vill nog ha kvar det som det är=D

    SvaraRadera
  5. Visst är det bra med kompisar :o)

    SvaraRadera
  6. jätte fint påslåkan och byxorna blev kanon fina :)

    SvaraRadera
  7. Nej för sjutton, tänk inte om!! =)! shoot fröken, gör det du har tänkt!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!