Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 10 september 2009

Retrofiering

Jag fick ett stort härligt tapet-paket från Gitte på posten häromdagen. I paketet låg förutom de rullar jag beställt även DENNA "pyssel-tapet"... Vilken bonus!
Det kliar i fingrarna på mig av sånt. Vad göra?
Vårt sovrum är vitmålat med cafe au lait-färgade detaljer. Bland annat denna "fond-fyrkant" över sängen... Beige och vitt är praktiskt ur inredningssynpunkt, men ack såååå tråkigt!

Jag bestämde mig för att tapetsera om fyrkanten. Jag fick mönsterpassa på hallgolvet och klippa ut längderna i rätt storlek....Och ikväll så har jag retrofierat klart sovrummet! ....om man bortser från min egenhändigt målade väggblomma då..... För helt plötsligt kändes den väldigt "omatchande". Lätt fixat!Mallar tillverkades lätt av bakplåtspapper.... Och vissa blomblad tapetserades....


Inte riktigt klart, men ni förstår tanken väl?!

6 kommentarer:

  1. Vilken kreativitet! Har ni ingen TV??

    SvaraRadera
  2. Sitter bara och gapar av pur förvåning.
    1. Den var baske mig som klippt och skuren för ändamålet!!
    2. Vad fasen gör du med din fantastiska blomma, kvinna??? Jag misstror inte att du får till det och att den blir fin ändå, men den var HELT fantastisk!

    Skaffaren; Hon har fyra barn. Tror fasen att de inte har någon teve ;) *skrattar och kastar sten i glashus, jag har fem barn som ni kanske har sett*.

    SvaraRadera
  3. Skaffaren; Jodå..., tv finns men är sällan nyttjad av mig:-D
    Tant Grön; Tack!
    Gitte; Hehe... Jag funderar på blomman.... Jag hade funderat på att lägga en kommmentar om alla barn själv men det är ju skönt att det finns dom som gör det åt mig!*skrattar och rodnar*

    SvaraRadera
  4. Woaw!!! Vad läckert det blev..vad du fixar och donar nu..gillade detta skarpt!!!

    Kramis Lycke

    SvaraRadera
  5. Åhh både väggrutan och blomman blev/blir superfin! =)
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!