Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 9 september 2009

Tapeter från Gitte!

Igår hämtade maken ut tapeterna som jag beställt av Gitte.
Matrummets turkosa sittgrupp har aldrig kommit överens med de blå tapeterna, men det ska alltså bli ändring på detta nu.
Den mörkare blå fondväggen ska målas turkos/petrolblå och de andra tre väggarna som delvis är vit-panelade ska tapetseras med denna tapeten. Jag tror att detta kan bli kanoooon-snyggt! (Jag bjussar på tok-röran som råder i matrummet -är inne i ett sy-stim just nu!!!)Det ska bli så roligt att få tapeter som passar till sittgruppen.... Här sitter min goa 7-åring och vräker sig i en av fåtöljerna, han är INTE lätt att fånga på bild utan att han ska ha en massa miner och exter för sig....=oD
Den andra tapeten som jag beställt var DEN HÄR!!! Vrålsnygg! Tv-rummet går i just mossgrönt och vinrött. Där ska jag måla två väggar i en ljusare kulör och sedan ha denna på de två andra väggarna. Tror att det kan bli riktigt läckert. Trots att dagen idag varit varm så känns det att hösten kommit... Jag tänder ljus i mina fönster på kvällarna och vill bara kura.......
Vår snart 17 år gamla katt, Pepsi, verkar känna likadant..... Det är ganska skönt för en gammal pisse när alla huliganbarn sover för natten och han kan lägga sig i lugn och ro i favvofåtöljen -UTAN någon som stör friden!

4 kommentarer:

  1. Den tapeten kommer att passa jättefint ihop med er snygga sittgrupp!

    SvaraRadera
  2. Gud så söt katter är när de sover!!! Tapeterna kommer att bli kanonfina! Tack för att du uppmärksammade på fenomenet med uppdateringarna!
    Verkar inte vara det enda som krånglar. En del ser inte bilder och en del kan inte kommentera...
    Suuuuuuupeerfin tunika du gjorde!!!!! Den blev ju värsta odd Mollysen! Jag gjorde nåt liknande för nåt år sen. Hade garderboen full av kläder men inget att ta på. Gjorde om blusar +kjolar till tunikor och hade en helt ny garderob.

    SvaraRadera
  3. Underbara tapeter!!!!!! Kommer att bli vrålsnyggt det där!!!! Ojs vad jag blev sugen beställa ÄNNU fler av Gitte, hhhhii...kan verkligen inte få nog av hennes tapeter nu!!
    Älskade de där rosiga kopparna också och tunikan var ju helt fantastisk!!! Helt ärligt supersnygg!!! Verkligen en massa kul att se och läsa nu när jag varit borta lite igen..haft en släng magsjuka efter influensan, men är nu fit for fight igen...har inte hunnit vara runt så mycket ännu dock!!!
    Ser ut att bli fint väder idag och Persilja ska komma förbi en sväng på förmiddan..kul!!!

    Kramhögar Lycke

    SvaraRadera
  4. Härligt att du gillar dem =)! (det gör jag med! Den första ligger på lut även här när vår soffa kommer hem, även den mörkare turkos). Men när du sätter upp, vänd dem ett par gånger och betrakta lite vilket som är upp och ner, det kan skilja på rullarna vilket håll de är rullade åt. Vänder du den vinröda så blir det positiva bågar istället för negativa nedåtvändande, men kika efter vilket som känns rätt!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!