Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 13 september 2009

Upsala-Ekeby-kanna

Mina hårt prövade vänner får allt som oftast stå ut med att det lyfts och läses under kaffekoppar och fat när jag är på besök. Vissa kompisar blir till och med lite inspirerade tror jag.... Jag inbillar mig att jag "smittat" Claus och Brittmarie som har en hel del kul porslin i gömmorna.
Igår fick de fram den här ur vitrinskåpet. Julens grötkanna! "Men den är INTE till salu!" Haha..., Brittmarie VET att jag älskar sånt här.*rodnar*
Jag fick iallafall lov att fota godingen.

Undertill är den stämplad med Tomtegubbar, Upsala-Ekeby och 6629.

Fin va? Den har varit med varje jul ända sen Claus var liten....

Och JA! Jag hade gärna köpt den om den varit till salu!

Just nu är fru Retro-Tokig genomförkyld. Så fort jag böjer mig framåt hamnar hjärnan i bihålorna känns det som...

Jag ska lägga mig på sängen och läsa. Har lånat boken Gammalt Porslin, Svenska serviser 1790-1990 av Jane Fredlund, ICA bokförlag. MYCKET ögongodis! Och perfekt lästerapi att bädda ner sig tillsammans med!

3 kommentarer:

  1. Fin kanna de har dina vänner och så roligt med historia,d e blir kannan så mycket vackrare.

    Hopaps du kryar på dig snart :-)

    Kram Tanten

    SvaraRadera
  2. Fin kanna. Kul att de fortfarande använder den.

    SvaraRadera
  3. Häftig dekor på kannan! Den har jag aldrig sett förut! Modellen är ju bekant, har två kannor med den formen, "Furuvik" och "Pigg"

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!