Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 12 oktober 2009

AND THE WINNER IS..........

I morse vidtog jag och en yrvaken tonårsprinsessa en mycket seriös lottdragning..... "Du FÅR INTE KOLLA!! Se åt ett annat håll!!!!!"
"Mäh......."
Men hon gjorde som Den Töntiga Mamman sa.......
Och på lappen stod det.......GRATTIS till härliga Birgitta med bloggen Utsikt Från Vävstugan. Klicka gärna in hos henne och titta på hennes fina vävda alster!
Birgitta vill ha den blå tuppen! Jag ska stoppa om honom väl och skicka honom på posten till dig!!!!
Idag har jag "slagit igen" en dörr....
På prov....
Vi har två dörrar i vårt sovrum vilket gör mig GALEN!!!! Rummet är en genomfartsled och jag har jättesvårt att finna ro i sovrummet på grund av detta.
Jag monterade upp ett stort fint tygstycke som en slags fondvägg/bonad för att dölja dörren. Sedan drog jag fram vårt hiskeliga databord framför för att riktigt FÖRSÄKRA mig om att dörren verkligen inte kommer att användas.
Eller databord förresten..... Här hamnar typ ALLT!
Har ni det också så??Jag tänder ljus i huset och bara trivs just nu.... TACK till Emelie som tipsade om att min lilla vas, som syns på bilden, kunde komma från Laholms keramik. Visst var det så! =oD

6 kommentarer:

  1. HiHiHi du är sååå rolig Helena det blev jättefint och hoppas ni får lugn och ro i sängkammaren hädanefter. PUSS O KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej Helena! En liten hälsning innan sängen väntar, ska ju upp tidigt i morron för att göra frukost till älgjägaren.
    Nu kan jag riktigt tro på att jag vann hos dej. Nu har jag något roligt att se fram emot i postlådan. Tack snälla du.
    Kramar till dej.
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Ett stort grattis till Birgitta !! =))
    Oja , vårat databord innehåller det mesta...hahaha..
    Det är verligen mysigt med tända ljus, jag tänder också ljus och myser varje dag =))
    Vad fiffigt med tyget , det blev riktigt bra =)
    Jag letar efter ett tyg att sätt upp på den vägg som jag väntar på att gubben ska få ettryck på att ta bort ;))
    Har inte riktigt hittad det dära wowtyget än , varken hemma bland mina tyger eller på loppis...men den som söker skall finna..som man säger ;))
    Ha en bra dag!
    Kram =))

    SvaraRadera
  4. Å, vad klokt..och vad fint det blev med tyget och databordet där framför!!!! Gillar när det samlas grejer på bord och blir sådär mysigt - ser ju jättehärligt ut - bra gjort vännen...det ska inte springas genom sovrum!!!

    Kramis Lycke

    SvaraRadera
  5. Fiffigt att hänga ett snyggt tygskynke framför dörren. Fast jag tror att det var klokt att dra fram bordet också. Sådär ser våra skrivbord också ut, fast skräpigare...
    Kram
    Speja

    SvaraRadera
  6. Halloj! Nu ligger dukarna ute!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!