Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 1 oktober 2009

Decoupage-stol

Decoupage är kul... Enkelt och gör en enorm skillnad.
I början av augusti köpte jag tre loppisstolar á 30kr/st med tanken att jag skulle klä om sitsarna på dem.
MEN..... Visst blir jag inspirerad av andra bloggare, däribland Lycke, och vad de har för idéer...... Därför föddes idén om att man kanske skulle kunna klippa och klistra och tapetsera litegrann på stolarna också. Det är ju liksom inga stora pengar det handlar om om det nu skulle gå åt fanders...... Här är stolen "färdigtapetserad" och ommålad i ljust blått..., men med sitsen så som jag köpte den...... Under det tyglagret hittade jag nästa..... Av med det också...., i hopp om att hitta något riktigt HÄFTIGT originaltyg underst.... Men ACK vad det sket sig.....
Smutsbrunt grovt tyg med betoning på just SMUTS!
Jag klädde in dynan med 3cm skumgummi och så vadd ovanpå det. Mjukt och gott för baken ska det va! Sedan har jag lagt på ett NYTT tyg... (Hör och häpna!) Ett sånt där smuts och vattenavvisande. Retro-tänket får vika sig för den praktiska småbarnsmamman.....


Men väl på plats så kände jag mig inte riktigt nöjd.......Det kändes som om något saknades..... Voilá! En frans givetvis!!!
Ett helt vansinnigt projekt men kul!
Här är en mer färgmässigt rättvisande bild!

Nu har jag bara två stolar till att fixa! Vi ses!

7 kommentarer:

  1. Hej vännen,

    hur har det gått med foten?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Stolen blev superläcker! Lite "galet" måste det få vara =)

    SvaraRadera
  3. lovely:) jätte fin blev den!!

    SvaraRadera
  4. DET DÄR hELENA HÄNGER JAG GÄRNA PÅ TROR DU INTE KARLARNA ÄR MED PÅ DET OCKSÅ MED EN ÖL I VARSIN NÄVE. NÄ MEN SKÄMT ÅTSIDO DET BLEV JÄTTEFINT.

    SvaraRadera
  5. Supernajs!!!! Blev vverkligen läcker med fransen till tyget också!!!! Vad jättekul å se de andra stolana sen också!!! Har haft fullt upp de senaste dagarna och fortfarande full rulle här..nu ska jag strax ut i ruskvädret o fixa det sista i trädgården, och det är inte lite...huuuu!

    Kramisar Lycke

    SvaraRadera
  6. Stolen blev riktigt najs! :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!