Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 18 oktober 2009

En skön, men alltför kort helg!

Loppislördag med Karin...... Fyra loppisar i Mellerud besöktes..... Bland annat en där överskottet gick till "Kvinnojouren på Dal"....
Mycket behjärtansvärt men SVÅRT när jag på frågan om vad denna Koka-karott utan lock gick på fick svaret "Lägg ett bud!"
Loppisfian i mig vill ju TOKFYNDA.... Men när det går till välgörande ändamål känns det inte riktigt rumsrent att komma med ett skambud.
Ser ni sprickan? Jag bjöd fyrtio kronor.... Det tyckte jag att den kunde vara värd.... Den står som MYCKET tjusig blomkruka i matrummet nu! Två nystan med garn inhandlades på en loppis i Brålanda. Tänkte sticka mig en färgsprakande halsduk till vintern.
På en annan loppis i Mellerud köpte jag även detta gröna påslakan och gula örngott. En Selma för båda kändes som ett kap.Vi besökte även en antikaffär och en annan loppis ute på den dalsländska obygden..... Nya ställen för oss men nog inget vi återvänder till. Lite väl turistanpassade priser!!! Och ska jag loppa mig så vill jag ju FYNDA såklart!!!!
Nu backar jag lite i tiden.....
Fredag kväll och Fru Retro-Tokig har ÅTERIGEN skrämt fart på en pustande, luttrad Herr Retro-Tokig! Hyllor i sovrummet hade jag tänkt mig denna gång och mannen min fick rycka ut med skruvdragare och vattenpass....
Som tur är har jag lärt mig hur en slipsten ska dras....
Lite viftande ögonfransar....
Uppmuntrande tillrop.....
Och så en iskall......
.....så nu är hyllorna på plats!!! En riktigt härlig inspirationsvägg blev det!

6 kommentarer:

  1. Hej! Vilken rushig helg du haft. Vad skönt för dej att vara ledig i morron. Du kan vara glad som är färdig syrra. Min dotter har börjat utbildning nu i höst och hon säjer att det är jättetufft.
    Nu önskar jag dej en skön höstvecka.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  2. ja vad är det med helgerna egentligen??? De bara rusar fram. Jo, du, nog har man lärt sig när och hur man ska be om hjälp för bästa resultat. :D '
    Fint det blev! Som vanligt då med andra ord!

    SvaraRadera
  3. Du - eller ni för den delen - ligger inte på latsidan precis!! Jisses, vad ni hinner med mycket.

    SvaraRadera
  4. Med en sån man måste det vara många kvinnor som avundas dig ;-)

    SvaraRadera
  5. Blev superfint! Längtar tills jag får ordning här hemma oxå =)
    Nämen var med och swappa du med! Altt du skall göra är att köpa pysselsaker eller skicka färdigt pyssel till den person jag lottar ut åt dig..jag brukar gå in på den bloggen jag blir lottat att köpa till och kolla vad personen pysslar med..scrappar hon köper jag sånt..virkar hon köper jag garn.. Pysslar inte personen så skickar jag något färdigpysslat =) Datum när vi skall skicka står i min blogg, tror det var 30 okt denna gång. Och sen när vi får våra swap paket så fotar vi och lägger ut i bloggen..inte krångligt alls, bara KUL! =)
    Mmm jag skall fundera vidare vilken tapet jag skall ha till min fondvägg =)
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Tack för tapettispset! Jag vet om den fina sidan men inte att hon nu ska sälja tapeterna. Härligt!
    KRAM!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!