Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 30 oktober 2009

Lite i hatten!?

Fredagsgodis är mumma...... Vi har gottat oss framför i IDOL ikväll...... Nu sover ungarna.... Helt utmattade efter dagens loppistur med mamsen och Karin....
Var på jubileum på en av mina favvoloppisar idag. Mina tre söner, 17, 8 och 4år var med. Hamnade på "hatt-avdelningen" . Att det kan vara så kul att prova gamla hattar....
Och tro det eller ej..., men fru Retro-Tokig köpte sitt livs första hatt.....

YEAH!!! Och vad är det man säger.....

Sådan mor, sådan son!
Haha.... Åttaåringen hade på sig spenderbyxorna idag. Han köpte också en hatt.... En riktig herrhatt....., åt min lille rocker.....
Fick tag på 4 meter tyg. Inte på loppis dock... Splajdans NYTT tyg i kraftig skön kvalitét. 10kr/meter kändes som ett kap!!!Och så supervackra omslagspapper....
Dagens fynd för min del var ändå de här ornamin-tallrikarna från Gustavsberg. Superfina för en femma styck. De blir fina i husvagnen i sommar.....
Imorgon ska jag och min 17-åring åka på bagageluckeloppis i Vänersborg. Det brukar vara MYCKET trevligt!

5 kommentarer:

  1. hahahahh prova hattar är jättekul! ni var jättefina!
    trevlig halloween!

    SvaraRadera
  2. Vilka fin hatt , du passar blev jättefin i den =)
    Vad tuff sonen ser ut i sin nya hatt =)
    Hoppas ni gör fina fynd även idag på babageluckeloppisen ! =)
    önskar er en trevlig dag !
    Kram =)

    SvaraRadera
  3. Du är ursnygg i hatten. Och sonen är helt klart en blivande rockstjärna.

    SvaraRadera
  4. Nu har jag vågat ut och promenixa offentligt med min hatt på huvudet..... :-D Kändes helt okej...... Gillar inte huvudbonader egentligen... Det får inte sitta åt och de får inte vara för varma. Så hatt var perfekt för mig. Det blir nog fler hattinköp är jag rädd......

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga fynd ni har gjort gumman! =)
    Ha en fortsatt trevlig söndag!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!