Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 7 oktober 2009

I retrotygs-himlen!

I går var jag inne på loppisen bredvid jobbet i jakt på tyger. Har funderingar på att tota ihop fler lapptäcken. Jag tyckte dock att utbudet var en smula magert....
"Har ni mer tyger någonstans?"
"Mja, jag vet inte....." sa hon som stod i kassan..., "Vi har ju lite GAMMALT på övervåningen...., för utklädning och sånt....."
Jag travade med henne till övervåningen, litet och trångt var det. Fylld med kläder från förr..... Och LÄNGST in öppnade hon en garderob.....
Chezzzzuuus!
Jag hade dött och hamnat i retrotygs-himlen!!!!!
Först en STOOOOR duk i kraftigt bomullstyg....
Ett stort häftigt grönmönstrat tygstycke...... Ett turkosmönstrat påslakan. Jag har ett likadant sen tidigare. Detta var slitet längst upp men annars helt okej!
Ett brunt påslakan till....
Och ett till.......
Och sist... Min absoluta favorit! DENNA ljuvliga stora duk med blommor!
Och priset?
35 kronor för alltihop!!!!! Jag är SÅÅÅÅÅ nöjd!
Utklädningsgrejor???! Va?? Jag är så glad över att smaken är som baken........=)
Vilket tyg gillade du bäst?

17 kommentarer:

  1. Hej! Du är visst på loppis och fyndar varje dag. Självklart gillar jag det turkosa bäst, vad trodde du.
    Kramar till dej.
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Fina fynd!

    Jag var också på loppis idag, känns som att det var väldigt länge sedan, gjorde nog mina bästa fynd hittills. Mannen håller dock inte med, som vanligt :-)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina fynd!

    Har fortfarande problem att kunna kommentera i andra bloggen...
    Din dotter är en riktig skönhet, hon brås nog på mamma!!

    SvaraRadera
  4. Änu en som gjort en "Movarpare".

    SvaraRadera
  5. Visst lönar det sig att fråga! Man kan inte vara blyg, då fyndar någon annan dina fynd...hehehe...

    Fina fynd! Favoriter var det grönmönstrade och den sista bilden, duken med blommor!

    SvaraRadera
  6. I know the feeling... underbar!
    Jag gillar det gröna skarpt, ger mig funkisvibbar.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker nog duken med blommor. Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Oj vilka snygga tyger! Det kliar ju i fingrarna att få göra snygga saker av dem. Du har en skittrevligt blogg förresten.

    SvaraRadera
  9. Det är sånt man gr och drömmer om, hemliga skåp med ens drömmars tyger. Påslakandet är min favorit eftersom jag har ett kärt örngott i samma tyg som är så tunt och urtvättat att det nästan faller i bitar. Och så det randiga/blommiga. Jag blir så glad härinne. Du sprider glädje och sprallighet ända in i min mörka pmssjäl. Tack!

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara tyger ...det turkosa är min favorit =))
    Ha en bra dag!
    Kram =)

    SvaraRadera
  11. ÅÅÅÅÅÅååå, Guuuuuuuuuuuu, jag svimmar!!!!!!
    Jag älskade dem allihop på första bilden!!!!! VILL HAAA!!! Vill också göra lapptäcke och de där var ju HELT fantastiksa för ändamålet - och jag antar att du inte tänkt få total personlighetsklyvning och skicka dem alla till mig omgående, hihihihi...(hysteriskt fniss)

    morgonkramhögar Lycke

    SvaraRadera
  12. Meeep, jag bjuder 200 för de översta tygerna - har icke råd med mer, och du är tokig om du säljer dem, hahaha...

    Kramhögar Lycke

    SvaraRadera
  13. Plus ett egengjort kuddfodral...
    hahahha...

    Galna kramisar Lycke

    SvaraRadera
  14. ...ett likadant som det jag gjorde...
    hahahha

    Kram Lycke

    SvaraRadera
  15. Birgitta; Mjaaa....Det hade jag ju kunnat räkna ut(=
    Tant Grön; Men..., vad är det för man du har??!! Hehe....
    Carola; Jag rooooodnar!!!=)
    Skaffaren; Faktiskt så tänkte jag också på honom när jag gick bak på lagret!! Hehe....
    Herr Movarp; Du påverkar oss alla. "Kan han så kan väl jag...," typ.... Haha...
    Libby; Funkisvibbar... Nytt ord, men jag förstår vad du menar!!
    Anna; jag kanske kan sy något till dig av den??
    Brysselpyssel; Det kliar i mina fingrar också! Suger åt mig av dina fina ord! Tack!
    Persilja; Vad härligt att lysa upp en stackars mörk pms-själ!!!!
    Berith; Tack!!! :D
    Lycke; HAHAHA... Du är rolig du!!! Neee., ingen personlighetklyvning än så länge... Men jag blev i och för sig tokförtjust i kudden du gjorde!!

    SvaraRadera
  16. Vilket fynd! Underbart, det är så man ska göra! Den blommiga är min absoluta favorit, men alla var härliga
    kram

    SvaraRadera
  17. Hej gois!! Förstår att du inte vill sälja dem - de var kanoners - men jag har funnit en hel del nu i dagarna så jag är nöjdelinljd!!! Har städat trädgården hela dagen o är fortfarnde inte klar...meeep..., men skönt är det!!! Har gjort två kuddar till o lägger nog ut dem på en stund..!

    Kramis Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!