Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 29 oktober 2009

Jag har fått en PRESENT!

En stor glädje med bloggeriet är det härliga utbyte man har av andra bloggar och de människor som döljer sig bakom dem. Jag kan aldrig låta bli att köpa fina textilier när jag råkar ramla över det..., vilket i ärlighetens namn händer rätt ofta. En liten samling 50-talsdukar har det blivit. Så söta.... Men ärligt talat... De nästan försvann i allt 70-tal som jag omger mig med!!!
Har ni hälsat på hos Libby?
Tänk vad mycket bättre mina små dukar skulle trivas hos henne......
Hmmm....
Sagt och gjort...
En mjuk paket anlände till 50-talslyan...., och jodå.... Visst fann de sig tillrätta på ett helt annat sätt där!!!!!
Klicka HÄR för att titta....
Ett par dagar senare..... En sån där seeeeg, gråmulen "har-inte-lust-på-nåt"-dag låg den här vältejpade kartongen bland tidningar och reklam i min brevlåda! Jag är enormt barnslig vad gäller presenter. Tycker att det är jätteroligt att både ge och få!
Kaffet var redan upphällt och STORSAXEN fick åka fram..., för jisses vad tejp det var!!!! Som alltid när mamsen öppnar paket så ingår det hjälp vare sig jag vill eller inte...... Väl inbäddad i paketen låg DEN HÄR fina glasburken med korklock!
Åh..., va GLAD jag blev!!!
Men min 8-åring blev nog ärligt talat mer intresserad av innehållet!Men OJ vad väl igenkorkad burken var.....
Sonen är RÄTT uppfinningsrik.... Men HÄR sa tråkmamman stopp! Inga värsting-korkskruvar i min fina 70-talsburk inte......
Efter lite mixtrande från mamman så kunde vi få ur locket -UTAN korkskruv!!!!
Godis till kaffet är gott!
"70-talsburk med 50-60-talsgodis" enligt Libby!!!
Med god hjälp av min 8-åring och min 4-åringen sjönk innehållet i burken drastiskt och snabbt. Mumma!
Jag tror att jag ska ha den som MIN egen godisburk att ta till då hormonerna kräver det!:p "Hjärtans Gott" står det under varje hjärta.
Visst är den fin?
Och du Libby.... Den STORMTRIVS i det Retro-tokiga hemmet!:-D

6 kommentarer:

  1. Jag tror att Burken är jätteglad både över sitt nya hem och över denna uppmärksamhet :-)

    SvaraRadera
  2. Gud så roligt! Vilken underbar liten godisskål, den var verkligen fin!
    igår var jag på ett jättekul ställe, har inte hunnit visa bilderna ännu, men jag är väldigt glad...
    kramkram

    SvaraRadera
  3. Nämen, vilken tur du har...
    ..och burken ;-) *fniss*

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul när man kan byta saker med varann ;-) Saker som man köpt på loppis som kanske inte kostade så där mycket men inte riktigt hittar någon plats hemma.... Vad kul byte det blev för dig! Sådana där burkar har jag sett i massor på loppis men aldrig köpt....

    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  5. Jag ska egentligen inte titta på såna här bilder när jag är hungrig och klockan närmar sig hemgång....

    SvaraRadera
  6. Libby; Jodå.... Den riktigt kråmar sig där den står!.-)
    Marie; Spännande..., måste kika!
    Yvonne; Yes... Vi är lyckligt lottade båda två:-)
    Lotten; Och jag som ALDRIG stött på någon sån här.....
    Skaffaren; Haha.... Nä.., det är livsfarligt!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!