Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 6 oktober 2009

LAPPTÄCKE PÅ G!

Efter min dag igår var jag helt slut och error.
Min tonårsprinsessa har gång på gång haft det besvärligt i skolan pga en kille som är på henne..... Och igår var måttet rågat.... Den ELAKA mamman for till skolan, var med tösabiten på lektioner och matrast och när grabben som terroriserat dottern dök upp tog jag honom åt sidan för ett snack!
.....jag tror inte att hon kommer att besväras av honom mer...... Grrrr......
Efter en sån pärs är det ren terapi med färger och tyg.... Har bestämt mig för att tillverka mitt livs första lapptäcke. Jag har fått lite tips och goda råd som jag utgick från..... Snacka om kaosartat matrumsgolv!
Men som synes! MYCKET bra terapi för ilskna morsor......

Och nu är jag på god väg! Idag jobbar jag så då lär inte bli mycket gjort på täcket..... Men jag återkommer med bilder när det är klart!

3 kommentarer:

  1. Vilket underbart lapptäcke det kommer att bli =))
    Ha en bra dag!
    Kram =)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag tror det kommer att bli ett jätteläckert lapptäcke. Vad snyggt det blir med alla katterna.
    Ha det så gott.
    Kramar till dej.
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Herregud vad kreativ du är! Skicka lite energi till mig, snälla!
    Lapptäcket kommer bli såååå gulligt, speciellt med tanke på katterna ;o)
    kram

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!