Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 3 oktober 2009

Lördag och loppis på G!

Var ute på en liten loppisrunda efter jobbet igår. Mannen min var hemma och fixade markservicen så jag kunde ta god tid på mig utan tanke på dagistider och annat..... Ibland är ett liiiitet fynd väl så roligt. Dessa röda "gardinringar" till exempel.....

Perfekt i vårt sovrumsfönster.

Och VÄCK med de gamla vita trista.... Funderar på att ta fram hobbyfärgen och måla även dessa i lite olika goa kulörer...... Ett brödskrin hittade jag också. Tror att det är IRA..... Hittar ingen märkning men det är precis likt min IRA-kakburk i mönstret.

Innandömet var superfräscht..... Men jag kunde ändå inte låta bli att pigga upp inuti med två, vid det här laget, RÄTT välbekanta servetter......

En tjuga för detta var väl okej?

Hittade lite mer saker men jag återkommer med det senare....

Idag blir det en pyttetur. Yngste sonen är med och bevakar så att mamsen inte glömmer lördagsgodiset. Och barnamedverkan på loppisar brukar GARANTERA korta besök!


Hoppas att alla ni därute har en go lördag och att ni kurar ihop er i höstmörkret och bara trivs.....

Det gör jag........ ;-)

5 kommentarer:

  1. ja du fyndar på, fina var ringarna :)
    passade bra mot gardinerna!
    burken var ett otroligt fynd...

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig brödburk! Skulle passa perfekt i mitt kök också! :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin brödburk! Gillar IRA =)

    SvaraRadera
  4. Jag tror också att det är IRA.
    Brödburken är ny för mig.
    Imorgon har jag med mig tre vanliga IRA-burkar till samlarmässan i Örebro.

    SvaraRadera
  5. Grattis till brödburken! Den var kanonfin!
    Visst är hösten underbar! Jag älskar hösten, med innemys, värmeljus, ett glas rött, krypa upp i soffan och höra regnet ...

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!