Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 12 oktober 2009

Mer lördagsfyndigheter

Jag har lite fler lördagsfynd att visa för er;
Tre kanonfina, tjocka handdukar.
Jag har bestämt mig för att skaffa bestick med svarta bakelitskaft. Dessa tre blev lördagens kap.
Kniven till vänster är kanske en smörkniv?! Har en likadan sedan tidigare och gillar formen.Med sina 45kr blev denna skrivbordslampa lördagens dyraste inköp. Jag har letat efter en sån här till vårt databord och blev mäkta nöjd när jag ramlade över den. En théburk blev min för en tia.
Och så slutligen...... En liten vas. 50-tal tror jag. Den är märkt med stämpelsiffrorna 976 under. Handmålat står det 41. Jag kan även urskilja AHO..... och SWE..... i en stämplad cirkel i botten.
En djärv gissning är "AHOLA, SWEDEN"....
Fin är den i varje fall.....
Totalt gjorde jag av med 208 kronor på 3 olika loppisar av 6 besökta i lördags. Kan nöjt konstatera att jag fick en hel del fina prylar för pengarna....
Slutligen kan jag berätta att jag har en vinnare i min utlottning. Jag meddelar vinnaren under dagen och återkommer i kväll med vem det är!
På återseende!

5 kommentarer:

  1. hej lampan var jättefin! tack för awarden ska fixa till det någon dag!!

    SvaraRadera
  2. Jisse vad massor av fina saker du hittat på loppisarna.... här är det lite lungt på den fronten.... köpte dock en byrå i helgen.. gammal 5-lådig... som rymmer hur mycket som helst.... är uppfödd med såna bestick.... men de går inte att diska i maskin så bra har jag hört... de vitnar o kan ramla isär... bara ett liiitet tips...... hoppas du har det bra så här i hösttider.... jag sk ajobba nu 3 nätter med en fot som inte vill jobba.... vi får la se hur det går...:) Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag hittade hit från femtiotalsjakten och har följt din blogg ett tag utan att säga hej. Tack för en bra blogg, vad roligt det är att se alla dina fynd, det känns som att gå på loppis själv! Gillar också 50- och 60-tal. Av allting jag har sett i din blogg tycker jag tyget i inlägget från 9 augusti var finast. Jag har ett liknande tyg men mitt har bara samma sorts träd på sig. Jag undrar, är det till salu för något pris? Här är direktlänk till din bild på det, vet inte om den funkar: http://1.bp.blogspot.com/_GUNTFRlcO3E/Sn6qNxgh6xI/AAAAAAAAD9M/rZsKv_47c_M/s400/s%C3%A5pbubblor,+kort+o+loppis+022.jpg

    SvaraRadera
  4. Hejhej...skulle tippa på att ...AHO... står för Laholm, har sett liknande keramik som kommer från just Laholm... Tjing!

    SvaraRadera
  5. Hej tidigare kommentar är rätt de ska INTE diskas i maskin bakeliten blir förstörd, Jag har några sådana kvar om du nu ändå är intresserad av dem. Kram B-M

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!